Za podpory:
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
CO2 není to jediné, co se sleduje
K cestě za uhlíkovou neutralitou výrobce musí maximálně snížit produkci skleníkových plynů, energii využívat co nejvíce z obnovitelných zdrojů, být šetrný ke spotřebě vody a odpady maximálně využívat. Veškeré hodnoty se pečlivě sledují, aby se úroveň emisí CO2 snížila na maximálně možné minimum.
Hodnotu zbylých emisí pak firma následně může vyrovnat ekologickými kompenzacemi v různých formách. Například vysazováním stromů či finanční podporou environmentálních organizací, které bojují proti zhoršování klimatu.
"Hodnota vypouštěných emisí CO2 není jediný parametr, který sledujeme. Už od roku 2010 si vedeme statistiky, které jsme si souhrnně nazvali 'Snížení vlivu na životní prostředí'. Sledujeme mnoho ekologických ukazatelů - například spotřebu vody na auto, spotřebu elektrické energie, plynu, stlačeného vzduchu, těkavé organické látky, odpady na vůz. A také skleníkové plyny, NOx, pevné částice, parametrů je více než několik set," vysvětluje Lenka Bočková.