Za podpory:
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
Jak se firma mění s ohledem na ekologickou strategii?
Když má Lenka Bočková zhodnotit, co je nejtěžší na změně procesů uvnitř firmy, aby byla komplexně ekologičtější, paradoxně nemluví o složitých technických řešeních. "Tím nejdůležitějším krokem je rozhodnutí samotné, a to přímo od nejužšího vedení společnosti. Změnit procesy v tak velké společnosti, jakou je Škoda, není jednoduché a neprojeví se to hned, ale nejpodstatnější je vědět, že to chcete, a trvat na změně," dodává. Zejména proto, že stát se ekologičtější zpočátku také vyžaduje investice navíc.
Těmi prvními kroky, kterými firma před deseti lety začala, prý byly triviální změny v chování zaměstnanců, kterými se řídíme i doma. "Třeba fakt, že když odcházíte z místnosti, zhasnete nebo že zbytečně neplýtváte vodou. I takové kroky se pak projeví," míní.