Z přehrady v Brně zmizí lodě. Podívejte se, jak se to dělá

Z přehrady v Brně zmizí lodě. Podívejte se, jak se to dělá
,,Maximální povolené zatížení vrátku 35 tun," stojí na štítku přístroje. Tento šikmý lodní výtah si tedy s 20 metrů dlouhou, 4 metry širokou a 27 tun vážící lodí poradí. Těžiště lodi je ve středu v prostoru skrývajícím akumulátory. Loď sveze až 150 cestujících
Vytáhnout téměř třicetitunovou loď na břeh není hračka. Plavidlo si najede nad servisní vozík, který je předtím spuštěn pod hladinu. Loď se zajistí zarážkami a vytáhne z vody. Poté následuje omytí spodku od řas a usazenin a odtažení do doků
,,Je to jednoduché zařízení - jsou tu jen tlačítka nahoru a dolu. Zvládne vytáhnout až šedesát tun," říká o vrátku obsluhující Miroslav Macek. ,,Tři lodi se schovají do hangárů, jinak je tu stání pro další tři lodi a ještě jedno kolejové," dodává
Plavidlo usedlo na servisní vozík a jeho kapitán s pomocníky celý proces bedlivě sledují spolu s pěti desítkami diváků
Foto: Attila Racek
Jiří Hloušek
13. 10. 2008 18:12

Brno - Brněnská přehrada na rok osiří. Kvůli boji se sinicemi klesne hladina až o deset metrů a flotila Dopravního podniku Brno stráví 18 měsíců v docích. Padesátileté elektro lodě čeká rekonstrukce. První z nich dnes nadlouho opustila vodní hladinu

 

Právě se děje

Další zprávy