Vlaky mají zpoždění, blesk vyřadil řízení provozu

ČTK ČTK
30. 6. 2009 9:35
Jistebník (Novojičínsko) - Na železničním koridoru mezi Ostravou a Olomoucí se v pondělí odpoledne kvůli bouřce zastavil provoz.
Součástí Nového spojení je tunel pod Vítkovem i čtyřkolejová estakáda nad Seifertovou ulicí.
Součástí Nového spojení je tunel pod Vítkovem i čtyřkolejová estakáda nad Seifertovou ulicí. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

V Jistebníku na Novojičínsku blesk vyřadil z provozu zabezpečovací zařízení a v oblasti stálo devět rychlíků.

Spoje nabraly velké zpoždění. Dráhy cestujícím zajistily náhradní autobusovou dopravu, řekla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Na odstranění poruchy začala speciální firma pracovat ještě v pondělí večer, ale ani přes noc se jí nepodařilo systém zprovoznit.

Na železničním koridoru mezi Ostravou a Olomoucí proto vlaky jezdí stále pomalu a podle Šubové mohou nabrat zpoždění až 30 minut./p>

Vlaky řízené po telefonu

Podle mluvčího Správy železniční a dopravní cesty Pavla Hally v Jistebníku uhodil blesk do reléové stanice, která slouží k zabezpečení trati a k řízení provozu.

Zařízení vyhořelo. Trať byla mimo provoz zhruba od 16:40.

Vlaky zastavily v Suchdole nad Odrou a ve Studénce na Novojičínsku, v opačném směru V Ostravě-Svinově a v Polance nad Odrou.

Vzhledem k záplavám nemohly dráhy odklonit rychlíky na jinou trasu. Vlakový provoz byl na trati řízen je za pomoci telefonu.

 

Právě se děje

před 9 minutami

Do nového mýtného systému je přihlášeno jen 82 tisíc aut. Hrozí kolaps, říká ministr

Do nového mýtného systému, jenž má být spuštěn od letošního prosince, bylo dosud přihlášeno 82.000 vozidel, celkem se očekává 450 000 vozů. Většinu z registrovaných tvoří velcí dopravci, z menších firem, které ovšem v současném systému tvoří v souhrnu většinu, se zaregistrovalo pouze pět procent.

Zdroj: ČTK
Další zprávy