reklama
 
 

Veselovský krátce před startem: Máme velkou dávku optimismu

27. 5. 2014 10:55
Rozhovor s Martinem Veselovským, který spolu s Danielou Drtinovou spouští už dnes v Česku unikátní projekt. Na Aktuálně.cz se večer objeví první rozhovory nového videokanálu Drtinová Veselovský TV.

Rozhovor - Když moderátor Martin Veselovský v březnu odcházel z České televize, tak už spolu s týmem, který dříve připravoval Události, komentáře, vedl jednání s vydavatelstvím Economia. Dohodli se, že společně rozjedou videokanál Drtinová Veselovský TV.

Ten se na Aktuálně.cz objeví poprvé už v úterý večer.

Jeho obsahem budou exkluzivní rozhovory s politiky, ale i významnými osobnostmi z byznysu či kultury.

Veselovský tvrdí, že dokáže klidně patnáct minut mluvit o tom, proč jde o riskantní projekt. Zároveň má ale velkou dávku optimismu. V budoucnu chce dokonce pro videokanál natáčet obdobu Událostí, komentářů, které na ČT moderoval šest let.

Aktuálně.cz: Projektem internetové televize, která bude vysílat hlavně rozhovory s politiky, jste se inspirovali v zahraničí, nebo to byl váš nápad?

Martin Veselovský: Bylo by odvážné tvrdit, že to byl náš nápad. Spíš inspirace. On vůbec termín internetová televize je komplikovaný. Na světových zpravodajských serverech se to jmenuje videochannel. Snažili jsme se odstřihnout od termínu televize, protože evokuje proud vysílání. A to při vší úctě nebude. K živému vysílání směřujeme až někdy v budoucnu. Takže my tomu raději říkáme videokanál.

A.cz: V jakých zemích tedy projekt, který rozjíždíte, už funguje?

My jsme si mysleli, že na velkých trzích funguje. A opravdu tomu tak je, třeba v USA. Na druhou stranu vzhledem k tomu, že teď utekl koncepční materiál New York Times, který mluví o tom, že jejich homepage je v podstatě mrtvá a že videochannel nefunguje tak, jak by měl, tak je to samozřejmě poplašná zpráva. Ale oni za mrtvou homepage považují, když jim čtenost i sledovanost videochannelu klesne o pětinu. To pro nás, co se týče optimismu, není tak strašné. A navíc ve Skandinávii podobné projekty na trzích, které jsou srovnatelné s Českou republikou, fungují.

A.cz: Nicméně řada formátů, které už přišly ze zahraničí do Česka, neuspěla. I vaše kolegyně Daniela Drtinová si není jistá, zda je tuzemský trh na videokanál připravený.

Můžeme naplnit čtvrthodinu tím, že já popíšu všechny svoje argumenty, proč to fungovat nebude. Ale vedle toho máme ještě velkou dávku optimismu, že je potřeba to aspoň zkusit. A navíc je důležité specifikovat, co znamená, že to bude fungovat. U veřejnoprávní i soukromé televize je nastavená nějaká laťka kvality, třeba sledovaností. U nás to je počet kliknutí. A další věc je, jak se obchodní oddělení Economie dokáže postarat, aby obsah zpeněžilo. Takže i relativně nijak závratné počty zhlédnutí mohou fungovat docela dobře v tom čistě obchodním pohledu.

A.cz: Vy budete nabízet obsah nejdřív zdarma a pak začnete uvažovat o zpoplatnění?

To nevím. Já osobně si to úplně nedokážu představit. Vycházím zejména ze svého chování na internetu. Nevzpomínám si, co by mě přimělo, abych standardně platil za to, že se dostanu za nějakou platební zeď, která bude nastavená tak, že před ní už nic nebude. Tedy že všechno bude zavřené.

A.cz: Když jste odcházel z ČT, řekl jste jen, že potřebujete radikální změnu. Rodil se už v tu dobu projekt videokanálu?

Ve chvíli, kdy jsem na konci března odcházel, tak jsme věděli, že budeme chtít něco udělat. Jistota nebyla žádná, protože jsme s vydavatelstvím Economia vedli úvodní jednání. A teď jsme teprve pár dní po podpisu smlouvy. Takže to byla ještě dlouhá cesta k tomu, jestli se fakt dohodneme.

A.cz: Proč jste si nakonec ze všech nabídek vybrali právě Economii?

Jednak Economia byla prvním vydavatelstvím, se kterým jsme začali jednat. A navíc tam hrály roli osobní vztahy. A jednak jsme měli nastavené vnitřní požadavky, jak by spolupráce měla vypadat. No a ukazovalo se, že jsme schopni se domluvit úplně na všem. Přestože potom přišly nabídky ještě od dalších čtyř hráčů na trhu, tak jsme neměli potřebu vést podobně vážné jednání ještě s někým jiným.

A.cz: Vy zároveň zůstáváte v Českém rozhlase, kde moderujete pořad od 17 hodin. Rozhovory pro videokanál Drtinová Veselovský TV chcete natáčet od 18 do 20 hodin...

Mezi 17. a 20. hodinou, zhruba. Ale už teď se ukazuje, že něco budeme točit dopoledne, protože hosté jindy nemůžou. Ale ten čas, který jsme si vyhradili, byl ze dvou důvodů. Jednak když něco natočíte dopoledne, tak existuje riziko, že se přes den něco stane a vy můžete materiál zahodit do koše. A jednak proto, aby nás to hnalo k odpovědnosti. Protože kdybychom točili podle toho, jak se nám to bude hodit, tak to je pak pracovní morálka na houby.

A.cz: Jen jestli je to pro vás stihnutelné, když vpodvečer moderujete v Českém rozhlase a zároveň v tu dobu chcete natáčet.

Jasně, protože se budeme střídat v týdenním rytmu. Já budu mít rozhlas ve chvíli, kdy nebudu na plný úvazek v Economii.

A.cz: Jádro vašeho týmu tvoří pět lidí. Plánujete do budoucna přibrat další moderátory či reportéry, že byste z toho udělali třeba hodinový pořad ve stylu Událostí, komentářů?

To záleží na tom, jak bude projekt fungovat. Jestli se relativně rychle dostane do černých čísel, tak je to z našeho pohledu další logický krok, díky kterému bychom mohli natáčet daleko víc témat. To opravdu záleží jen na penězích.

A.cz: Vy jste uzavřeli s Economií exkluzivní smlouvu na tři roky. Vydavatelství tedy bude vaši firmu, která bude obsah pro videokanál připravovat, celou dobu financovat. Nicméně máte i svůj byznys plán?

Máme kontrakt na tři roky, ale je zde dobrá vůle z obou stran. Protože my i vydavatelství máme zájem, abychom byli v černých číslech co nejdřív.

autor: Matěj Smlsal | 27. 5. 2014 10:55

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama