Švýcaři zmapovali nejen privatizaci MUS, ale i Škody

Švýcaři mají data, jak probíhalo převzetí plzeňské Škody skupinou Appian

Bellinzona/Praha - U soudu s bývalými vlastníky Mostecké uhelné společnosti (MUS) ve švýcarské Bellinzoně se hraje o mnohem víc než o jednu dávnou privatizaci českých dolů.

Švýcaři totiž mají k dispozici informace i o tom, jak probíhalo a jak bylo financováno převzetí plzeňské Škody investiční skupinou Appian.

Jde o výbušná data, která mají pro řadu lidí z českého byznysu obrovskou cenu. Svědčí o tom jeden z dílčích rozsudků v bellinzonské kauze, který získal a analyzoval deník Insider.

Přečtěte si detailní zprávu v placeném deníku Insider: Co lze vyčíst z rozsudku a co verdikt přesně znamená? A proč má o informace zájem Pavel Tykač?

 

Právě se děje

Aktualizováno před 53 minutami

Rusko zmrazilo účty rádiu Svobodná Evropa, udělilo mu několik pokut

Moskva zmrazila ruské účty americké rozhlasové stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL). Oznámila to stanice, kterou už dříve ruské úřady označily za "zahraničního agenta" a udělily jí několik pokut za to, že ve svém zpravodajství tuto informaci neuvádí. V moskevských kancelářích RFE/RL dnes zasahovali exekutoři, což podle stanice znamená, že se Rusko nezaplacené pokuty rozhodlo vymáhat.

Ruské úřady letos stanici vyměřily pokuty v celkové výši zhruba jednoho milionu dolarů (asi 21,7 milionu Kč). RFE/RL je odmítla zaplatit a obrátila se na Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku. "Pracovníci ruského exekutorského úřadu zahájili řízení proti ruské pobočce RFE/RL kvůli nezaplaceným pokutám uděleným za porušení kontroverzního zákona o zahraničních agentech," uvedla stanice na svých internetových stránkách. Exekutoři v kancelářích strávili zhruba dvě hodiny sepisováním majetku a vybavení, práci novinářů nenarušili.

Ruský zákon o "zahraničních agentech", který se vztahuje na nevládní politické organizace a média přijímající finanční příspěvky ze zahraničí, je široce kritizován jako pokus zdiskreditovat kritické zpravodajství. Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor loni nařídil médiím, kterých se zákon týká, aby ke zprávám ve vysílání, příspěvkům na sociálních sítích a audiovizuálním materiálům přidávaly dlouhé prohlášení objasňující, že obsah vytvořilo médium "plnící funkci zahraničního agenta".

RFE/RL se nařízení odmítla podřídit a za porušování zákona kvůli tomu dostala několik pokut. Podle ní jsou finanční postihy součástí kampaně, která má stanici přimět k odchodu z Ruska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy