Před tragédií jel vlak v Ústí dvakrát rychleji, než měl

Domácí Domácí
29. 6. 2010 7:55
Při havárii v Ústí nad Labem zahynul strojvedoucí, 11 lidí se zranilo
Místo neštěstí
Místo neštěstí | Foto: Jan Langer

Ústí nad Labem - Pondělní podvečer byl tragický pro ústecké nádraží. Těsně před svou konečnou stanicí vykolejil vlak. Nehoda si vyžádala život strojvedoucího, dalších jedenáct lidí bylo zraněno.

"Jeden člověk nehodu nepřežil. Dva jsou zraněni těžce, čtyři středně a pět lehce," řekl Aktuálně.cz mluvčí ústeckých hasičů Lukáš Marvan.

Podle svědků se pár minut před pátou odpolední v ústecké části Vaňov ozvala neuvěřitelná rána. "Najednou se ozvala rána jako z děla a šílené zaskřípání," uvedl David Moláň, který bydlí nedaleko.

"Za pár minut už jsem slyšel houkačky," dodal. Na místo vyjeli hasiči, záchranka i policisté.

Škoda za 50 milionů

Poškozen byl nejen vlak, ale i závory a trolejový sloup. Na blízké cestě je také rozsypané sklo.

Podle reportérky Aktuálně.cz, která byla na místě, měl vlak tři vozy, z toho jeden z nich byl naprosto zdemolovaný. Poničná byla zejména strojovna. Zbylé dva vozy byly poškozeny lehce.

Hasiči se museli přes zmačkané plechy k mrtvému strojvedoucímu dokonce prostříhat.

Jak Aktuálně.cz řekl svědci, těžce zraněni byli ještě dva mladíci, kteří cestovali v přední části vagónu. Podle mluvčího nemocnice není nikdo z nich v přímém ohrožení života.

"Jedna osoba je vážně zraněna v oblasti hlavy a hrudníku, druhá má středně těžká zranění," uvedl s tím, že třem lékaři ošetřili lehká zranění a další tři cestující utrpěli posttraumatický šok.

Poslední informace hovoří o tom, že škoda na trati je 15 milionů korun a na samotném vlaku 50 milionů.

Vlak vykolejil

Do cíle chybělo vlaku před osudným momentem jen pár set metrů. Jel atypicky po levé koleji a první výhybka, která byla zřejmě postavena pro jiný směr, ho vykolejila.

"Jeden vagon se po vykolejení převrátil na bok a rozpáral se o betonový násep," přiblížil novinářům mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Co bylo prvotní příčinnou, inspektoři prověřují. "Dosavadní poznatky ukazují, že povolená rychlost jízdy do výhybny byla 50 kilometrů, přičemž v době nehody jel vlak rychlostí 108 kilometrů v hodině," uvedl náměstek generálního inspektora drážní inspekce Jan Kučera.

Foto: Jan Langer

Dlouhé kolony

Mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla dnes ČTK řekl, že se krátce po půlnoci podařilo obnovit provoz na jedné koleji. Opravené není trakční vedení, proto zde vlaky přetahují dieselové lokomotivy. Podle mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové tak vlaky nabírají zpoždění. U rychlíků cestující musí počítat se zpožděním asi deset minut, u osobních vlaků pak ještě s o pět minut delším. Halla dodal, že druhá kolej se bude opravovat ještě několik dnů.

Kvůli nehodě byla uzavřena silnice mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. V Ústí nad Labem se proto vytvořily husté kolony.

 

Právě se děje

Další zprávy