reklama
 
 

Anglicky umí nejlépe Nizozemci. Češi se v globálním průzkumu zlepšili a jsou šestnáctí

18. 11. 2016 20:00
Nizozemci předběhli Dány a stali se nejúspěšnějšími anglickými mluvčími na světě. Vyplývá to z EF English Proficiency Indexu, globálního průzkumu mezi dospělými. Průzkumu se zúčastnilo 950 tisíc lidí ze 72 zemí světa. Na druhém a třetím místě skončili Dánové a Švédové. Česko je šestnácté, což je nejlepší výsledek od roku 2011. Slováci jsou jednadvacátí.

Praha – Češi se zlepšují v angličtině, v globálním srovnání se letos posunuli na 16 místě ze 72, vyplývá z výzkumu EF English Proficiency Index. První skončili Nizozemci, kteří v testech dosáhli průměrného skóre 72,16. Pro Česko, jehož skóre činilo 59,09, je to zatím nejlepší umístění, loni jsme byli osmnáctí. Mezi 26 hodnocenými evropskými zeměmi se Česko umístilo přesně v polovině. Podobně jako v ostatních zemích z testů i v Česku lépe vyšly ženy než muži.

"V nestálé globální ekonomice je znalost angličtiny jednou z mála dovedností s prokázanou schopností vytvářet a zvyšovat příležitosti pro zaměstnatelnost," uvedl Minh N. Tran, ředitel výzkumu. Výsledky celého výzkumu nalezenete ZDE.

Průzkum analyzuje i to, jak dlouho se výuce angličtiny věnují studenti ve školách. Češi se anglicky učí v průměru 12 let, první Nizozemci ve škole stráví s angličtinou méně času. Nejvíce prostoru věnují angličtině v Německu, studenti se ji učí průměrně více než 13 let. 

Celkově jsou na tom s angličtinou nejlépe Evropané, zatímco země Blízkého východu a severní Afriky i nadále zaujímají nejnižší příčky. Mezi státy, které v angličtině dosáhly největšího pokroku, patří Francie, Katar a Singapur; nejvýrazněji poklesl Irák, Japonsko a Peru. 

Nejlepší výsledky mají celosvětově mladí ve věku 18 až 21 let. Znalost angličtiny zůstává i nadále zůstává klíčovým ukazatelem ekonomické konkurenceschopnosti jak na úrovni jednotlivce, tak na národní úrovni. Schopnost domluvit se anglicky koreluje s vyššími příjmy, lepší kvalitou života a dynamičtějším podnikatelským prostředím.

autor: Markéta Hronová | 18. 11. 2016 20:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama