Jak se žije v ČT? Anketa pro zaměstnance přijde na statisíce

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
26. 11. 2014 10:59
Česká televize si najala experty na průzkumy o firemní kultuře. Chce zjistit, zda jsou zaměstnanci spokojení.
Foto: Česká televize

PrahaČeská televize si najala soukromou agenturu, aby zjistila, zda jsou její zaměstnanci v práci spokojení. Za sestavení dotazníku pro zhruba tři tisícovky pracovníků a jeho vyhodnocení televize zaplatí 300 tisíc korun.

Brožurku o šestadvaceti dotazech připravila agentura TNS Aisa, kterou ČT využívá například pro předvolební průzkumy nebo žebříčky popularity stran. Podle mluvčí televize Alžběty Plívové byla firma nejlepší z několika oslovených agentur, mimo jiné i proto, že má s průzkumy firemní kultury zkušenosti.

Souhlasím, nesouhlasím. Na co odpovídají zaměstnanci ČT?

  • Jsem hrdý/hrdá, že pracuji pro Českou televizi, a rád(a) o tom lidem říkám.
  • Podporuji směr, kterým se Česká televize ubírá, a věřím v něj.
  • Věřím v rozhodnutí České televize, jedná v souladu s tím, co říká.
  • V mém týmu rozhodnutí rychle přechází v činy.
  • Můj přímý nadřízený vytváří atmosféru otevřenosti a důvěry.
Zdroj: Domácí

300 tisíc korun za dotazník pro zaměstnance přijde televizi jako adekvátní částka. "Vzhledem k tomu, že obdobná aktivita v ČT doposud nikdy neprobíhala a je pro další rozvoj veřejnoprávní televize stěžejní, to nevnímáme jako jakkoli neúměrné,“ uvedla Plívová.

Výsledkem průzkumu bude podle televize důkladná analýza, která "ukáže na slabší místa v rámci vnitřního chodu České televize i na potenciální problémy, které by měla řešit.“ Pokud si například zaměstnanci budou stěžovat na špatné pracovní podmínky, bude se je televize snažit zlepšit.

Výsledky ankety placené z veřejných peněz však nezveřejní. "Výzkum slouží interním potřebám České televize, seznámeni s jeho výsledky tak budou primárně zaměstnanci České televize,“ dodala mluvčí.

Oslovení experti na průzkumy veřejného mínění nechtějí bez dalších podrobností cenu komentovat, některým z nich se ale zdá i při zběžném pohledu vysoká.

"Samozřejmě záleží, jak podrobná bude analýza dat, ale takhle na první pohled se mi to zdá hodně. Největší náklady průzkumů většinou tvoří zajištění samotného dotazování, které tady prakticky odpadá,“ myslí si například analytička Centra pro výzkum veřejného mínění při Sociologickém ústavu AV ČR Naděžda Čadová.

Vše bude anonymní, slibuje ČT

Zaměstnanci veřejnoprávní televize mají v anketě odpovídat na otázky, zda jsou spokojení se svým nadřízeným, s prací v týmu nebo důvěřují vedení ČT. Součástí jsou i dotazy, jestli jsou zaměstnanci na stanici hrdí, zda by práci zde doporučili svým známým nebo zda jejich nejbližší kolegové pracují víc, než jejich pozice vyžaduje.

Vedení ujišťuje, že dotazník je zcela anonymní. Podle Plívové je to i jeden z důvodů, proč si na práci televize najala externí společnost. "Zapojení takové agentury totiž zaručuje zaměstnancům, že jejich hodnocení fungování České televize bude zcela anonymní a rovněž bude nezávisle zpracováno do konečných výsledků,“ dodala Plívová.

Podle informací deníku Aktuálně.cz se někteří ze zaměstnanců televize přesto o anonymitu obávají. Spolu s dotazníkem musí totiž odevzdat kartičku s unikátním heslem. Tu si sice zaměstnanci losují, ovšem jak sdělil zdroj z ČT, pouze v rámci jednotlivých oddělení. Vedení televize tak nemá šanci dopátrat se konkrétního člověka, teoreticky by ale mohlo zjistit, která oddělení jsou více či méně loajální.

 

Právě se děje

Další zprávy