Tlak v ČT začíná být neúnosný, stěžují si odbory

Veronika Rodriguez Veronika Rodriguez
Aktualizováno 26. 2. 2014 19:50
Ředitel zpravodajství Šámal považuje odborářské prohlášení za "naprosto skandální".
Martin Veselovský a Daniela Drtinová.
Martin Veselovský a Daniela Drtinová. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Odboráři České televize se pustili do kritiky vlny odchodů z redakce zpravodajství. Za odchody Daniely Drtinové, Martina Veselovského a skupiny editorů podle nich může dlouhodobě napjatá situace, která v televizi panuje.

Ve svém oficiálním prohlášení to sdělil výkonný výbor Nezávislé odborové organizace ČT.

"V prostředí plném strachu, marnosti a beznaděje, kde jsou zaměstnanci i externí spolupracovníci mnohdy nuceni k neúnosné pracovní době, která jim znemožňuje elementární kontakt s rodinami, se nedá očekávat žádný profesní růst, tvůrčí invence ani spokojenost z vykonané práce. Není tedy divu, že z takového prostředí, kde převažuje demotivace, únava a pasivita, lidé utíkají," uvedli odboráři.

"Zpravodajský kanál opustili v poslední době tři editoři a dva moderátoři, a to na vlastní žádost a po standardní dohodě s vedením redakce. V ČT24 nyní pracují desítky erudovaných editorů i moderátorů," sdělila ČTK mluvčí ČT Alžběta Plívová. "Odborářské prohlášení považuji za naprosto skandální obsahem i formulacemi," doplnil ředitel zpravodajství Šámal.

Špatné pracovní podmínky mají podle odborářů také další vliv na zaměstnance. "Jistě není samo sebou, že se v posledních dvou letech rapidně zvýšila spotřeba antidepresiv indikovaných závodní lékařkou," stojí v dopise.

Z odchodu zaměstnanců viní odboráři především současný management televize v čele s ředitelem Petrem Dvořákem, ale také Radu ČT a platné zákony. "Jsme zklamáni důsledky řídicích metod, které předvádí management, do jehož působení jsme zpočátku vkládali nemalé naděje," tvrdí

Rada České televize se podle nich nechová jako kontrolní orgán, ale spíše jako obhájce managementu. "Na takový kontrolní orgán nemá nejmenší smysl se obracet s jakýmkoli podnětem či stížností," píší odboráři v dopise.

Na konci dopisu také vyzývají členové odborů zákonodárné sbory ke změně zákona o České televizi tak, "aby mediální rady nemohly být voleny na základě tajemných lobbisticko-politických obchodů, a tudíž z velké většiny nebyly složeny z poslušných loutek bez sebevědomí, morální integrity a bez odpovědnosti k veřejnému zájmu."

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Kosovo uznává méně než 100 ze 193 států OSN, uznání stáhla Ghana

Uznání Kosova už stáhlo 16 zemí, a nezávislost této bývalé jihosrbské provincie tak nyní podporuje méně než 100 ze 193 členských států OSN. O víkendu přišla do Bělehradu příslušná nóta z Ghany, informovala agentura Tanjug.

Srbsko tím zaznamenalo další úspěch ve svém diplomatickém úsilí přesvědčovat země, které uznaly nezávislost Kosova, aby od tohoto svého rozhodnutí ustoupily. Priština to ostře kritizuje a loni kvůli snaze Srbska o její diplomatické blokování zavedla stoprocentní cla na dovoz srbského zboží.

Zdroj: ČTK
Další zprávy