Zuzana Hronová
25. 9. 2020 18:52
Česká školní inspekce ve spolupráci s ministerstvem školství připravila
podrobné srovnání krajů podle úspěchů ve vzdělávání. Hodnotilo se, jak kvalitní a efektivní je vzdělávání v jednotlivých regionech. Jak si vedou žáci v matematice nebo češtině či jak se jim daří u maturit. A nakonec i jak kvalifikovaní jsou samotní učitelé.
Kde jsou podprůměrní a kde nadprůměrní deváťáci v matematice
A nyní se podívejme na podobné grafy, které ovšem zobrazují průměrný výsledek všech žáků 9. tříd v daném kraji. Je na nich patrné, jak výrazně horší jsou výsledky žáků na konci 2. stupně oproti jejich výsledkům na konci 1. stupně. To je jedna z dalších bolestí českého školství, kdy se nedaří udržet poměrně vysokou úroveň prvostupňového vzdělávání na ZŠ po přechodu na druhý stupeň. Takto si vedli žáci 9. ročníků základních škol (a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) ve výběrovém šetření České školní inspekce v matematice z roku 2017.