Zuzana Hronová
25. 9. 2020 18:52
Česká školní inspekce ve spolupráci s ministerstvem školství připravila
podrobné srovnání krajů podle úspěchů ve vzdělávání. Hodnotilo se, jak kvalitní a efektivní je vzdělávání v jednotlivých regionech. Jak si vedou žáci v matematice nebo češtině či jak se jim daří u maturit. A nakonec i jak kvalifikovaní jsou samotní učitelé.
Takto se zbarví kraje, zkoumáme-li podíl podprůměrných patnáctiletých a šestnáctiletých žáků v přírodovědné gramotnosti, tedy deváťáků na základní škole a studentů prvních ročníků na středních školách. Nejvíce podprůměrných je v červeně zbarvených krajích, nejméně v modře zbarvených.
Porozumění přírodním vědám a technice se považuje za základní předpoklad, aby byli absolventi připravení na život v moderní společnosti, kde přírodní vědy a technika hrají významnou roli.