Deset častých omylů českých spotřebitelů. Poznejte je včas

Ekonomika Ekonomika, dTest
29. 9. 2013 10:26
Poradna sdružení dTest se stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život. Vybrali jsme deset z nich.

Povědomí českých spotřebitelů o jejich právech roste.

Poradna sdružení dTest se přesto stále setkává s mnoha omyly a mýty, které jim mohou velmi uškodit, nebo jim přinejmenším zkomplikovat život.

Z publikace Omyly českých spotřebitelů jsme vybrali deset častých případů.

1. Když jsem nic nepodepsal, nemusím nic platit

Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Isifa/Thinkstock

Zákon zná několik způsobů, jakými lze uzavřít smlouvu.

Vedle tradiční písemné, která je pod sankcí neplatnosti vyžadována jen u některých smluv, například cestovních, se můžete zavázat i ústně nebo jiným projevem, třeba gesty nevzbuzujícími u druhé strany pochybnost o tom, jak to myslíte.

Novější formou je možnost uzavření smlouvy v e-mailové komunikaci nebo objednáním si zboží přes internetový obchod. Pokud uzavřete smlouvu po telefonu nebo přes internet, pamatujte na to, že je uzavřena v okamžiku, kdy vaše objednávka konkrétní nabídky uveřejněné na webových stránkách dojde prodávajícímu.

U většiny spotřebitelských smluv tedy není podmínkou vzniku platné smlouvy její písemná podoba obsahující současně i podpisy obou stran.

Zákonný podklad: § 35, § 40, § 43c, § 53 občanského zákoníku

 

Právě se děje

Další zprávy