Nejcennější značky světa: Projděte si nový žebříček, na prvním místě je změna

Jiří Hovorka Jan Úšela Jiří Hovorka, Jan Úšela
8. 6. 2016 0:08
Google se vrátil před Apple díky tomu, že hodnota značky této internetové společnosti za poslední rok narostla o třetinu. Projděte si TOP 10.
Foto: Jakub Plíhal

7. Amazon - 98,988 miliardy dolarů

Skokanem roku je Amazon. Ten se do TOP 10 probojoval vůbec poprvé a jeho značka meziročně vyrostla o rekordních 59 procent.

"Amazonu podle mě nejvíce pomohly dobré hospodářské výsledky," říká Martin Charvát z reklamní agentury Konektor. V minulosti byla firma dlouho v červených číslech, hodně ale investovala a teď se jí to začíná vracet. V prvním čtvrtletí roku 2016 překonal Amazon očekávání analytiků a vykázal čistý zisk 513 milionů dolarů (přes 12 miliard korun) po ztrátě 57 milionů dolarů před rokem.

Dávno neplatí, že je Bezosova společnost pouze velkým globálním e-shopem. Její divize AWS je rovněž světovým lídrem v poskytování internetových úložišť-cloudů, kde s náskokem vede před druhým Microsoftem a třetím Googlem.

"Firma navíc investuje do různých technologických inovací, jako je Amazon Echo. To je v podstatě inteligentní osobní asistent, který reaguje na hlasové příkazy," popisuje investiční analytik DRFG Michal Šperka.

 

Právě se děje

Další zprávy