Konkurenti pošty získali jen dvě procenta dopisového trhu

ČTK ČTK
18. 7. 2014 12:22
Česká pošta loni ztratila i poslední část monopolu, která zahrnovala doručování psaní do 50 gramů.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Jan Langer

Praha - Konkurenti České pošty získali loni, tedy v prvním roce plné liberalizace, necelá dvě procenta trhu dopisů a dalších zásilek do dvou kilogramů a čtyři procenta balíkového trhu. Vyplývá to z dnešních údajů Českého telekomunikačního úřadu.

Pošta loni ztratila i poslední část monopolu, která zahrnovala doručování psaní do 50 gramů. Uvolnění monopolu ale podle úřadu neznamenalo zásadní nárůst počtu podnikatelů v oboru. Dodávání poštovních zásilek na celém území ČR oznámilo celkem 11 firem, z toho nejvýznamnější byly Česká distribuční a Mediaservis.

Česká pošta loni doručila 496 milionů zásilek do dvou kilogramů, zatímco její konkurenti 8,3 milionu. Pošta dodala ve sledovaném období také 1,7 milionu obyčejných balíků, ostatní firmy pak 66 600 balíků.

Právě u balíkových služeb přitom regulátor očekává největší uplatnění konkurence v souvislosti s dalším rozvojem nakupování přes internet. "Ani nárůst v této oblasti však pravděpodobně v krátkodobém horizontu nevyrovná pokles trhu listovních zásilek, a do budoucna je tak třeba počítat s celkovým poklesem trhu poštovních služeb," uvedl Český telekomunikační úřad v červnové Měsíční monitorovací zprávě.

Tržby všech provozovatelů za poštovní služby se v roce 2013 pohybovaly kolem 13 miliard korun. Z toho téměř 60 procent tvořily příjmy za dodání obyčejných a doporučených zásilek do dvou kilogramů.

 

Právě se děje

Další zprávy