Ztlumte si reklamy, nařídila polská rada jejich tvůrcům

hp
15. 12. 2009 20:50
Reklamy mají mít stejnou hlasitost jako vysílaný program

Varšava - Poláci, které při sledování televize ruší hlasité reklamní spoty, budou mít ode dneška klid.

Polská rada pro rozhlasové a televizní vysílání totiž zakázala, aby reklamy měly vyšší hlasitost než vysílaný program.

Rada argumentuje tím, že výrobci reklam sice nepřekračují stanovenou hranici hlasitosti, ale používají ve svých spotech takové frekvence zvuku, které lidské ucho velice lehce zachytí.

"Jestli se nepřizpůsobí, máme nástroje, jak je potrestat. Nejde jenom o upomínky a peněžní tresty, ale také sankce týkající se licencí," prohlásil předseda Rady Witold Kolodziejski.

Mediální společnosti se ale proti nařízení rady ohrazují. V některých okamžicích podle nich prostě nejde hlasitost reklamy snížit na tolik, aby byla stejná jako program, který běží před ní nebo po ní.

"Co když budeme přerušovat film v okamžiku, kdy bude úplně ticho? To reklamy mají být také úplně bez zvuku?" uvedl pro list Dziennik-Gazeta Prawna náměstek ředitele společnosti ITI Neovision Tomasz Berezowski, který zodpovídá za technologie.

Samotní tvůrci reklam ale výhrady k rozhodnutí Rady nemají. "Má být tišeji, tak bude tišeji. Najdeme jiný způsob, jak na sebe upozornit," okomentoval nové nařízení Przemyslaw Bogdanowicz z reklamní agentury BBDO.

Regulovat hlasitost by podle Rady měli i výrobci reklam, které vysílá rozhlas, i když s těmi podle Kolodziejského většinou problémy nebývají.

 

Právě se děje

Další zprávy