reklama
 
 

Šíříte lži, napsal o veřejnoprávní televizi rakouský vicekancléř Strache. ORF politika zažalovala

Aktualizováno 27. 2. 2018 10:22
Rakouská televize ORF zažalovala vicekancléře a šéfa krajně pravicové Svobodné strany Rakouska (FPÖ) za tvrzení, že šíří lživé zpravodajství.

Vídeň - Rakouská veřejnoprávní televize ORF v pondělí přistoupila k neobvyklému kroku. Podala žalobu na vicekancléře a šéfa krajně pravicové Svobodné strany Rakouska (FPÖ) Heinze-Christiana Stracheho.

Strache před dvěma týdny na svém facebookovém profilu obvinil ORF, že šíří lživé zpravodajství. Zveřejnil fotku moderátora zpravodajství Armina Wolfa se slovy: "Existuje místo, kde se lži stávají zprávami. To místo je ORF."

Veřejnoprávní médium se rozhodlo dát vicekancléře k soudu poté, co Strache nereagoval na žádost o omluvu. Již předtím zažaloval šéfa FPÖ sám Wolf s tím, že žádný politik ho dosud ze lži neobvinil.

Média přitom obvykle výroky politiků soudní cestou neřeší, k vidění bývají spíše opačné případy.

Generální ředitel ORF Alexander Wrabetz vydal k události stručné prohlášení. "Vicekancléř Strache obvinil ORF, že ve svém vysílání šíří fake news, lži a propagandu," uvedl Wrabetz. "To je urážlivé a poškozuje to reputaci ORF," dodal.

ORF žaluje také společnost Facebook za to, že příspěvek neodstranila.

Strache dlouhodobě obviňuje televizi ze zaujatosti a levicové inklinace. V roli druhého nejmocnějšího muže rakouské vlády chce podle svých slov zajistit, aby ORF informovala "objektivněji", a zároveň hodlá zrušit poplatky, které financují její činnost.

Šéf FPÖ argumentuje tím, že fotografii a text doprovodil slovem "satira", z čehož mělo být patrné, že jde o nadsázku.

autoři: Zahraničí, ČTK | 26. 2. 2018 23:56

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama