Nehoda vyvolala nové otázky ohledně bezpečnosti letounu Osprey, který měl za relativně krátkou dobu své služby několik smrtelných nehod. Bell Boeing V-22 Osprey, konvertoplán kombinující funkce vrtulníku a turbovrtulového letadla díky překlopným rotorům, začala americká armáda používat v roce 2007. Velitelství speciálních operací vzdušných sil má 51 Ospreyů, námořní pěchota jich má zhruba 400 a námořnictvo jich provozuje 27. Svou flotilu 14 letounů Osprey po nehodě uzemnilo i Japonsko.
Při testování Ospreyů a během výcviku na nich zemřelo více než 50 vojáků. Během posledních 20 měsíců měly tyto stroje čtyři nehody, při nichž zemřelo 20 lidí.
"Předběžné informace z vyšetřování naznačují, že neštěstí způsobila potenciální závada materiálu, ale základní příčina poruchy je v tuto chvíli neznámá," uvedl šéf Velitelství speciálních operací vzdušných sil generálporučík Tony Bauernfeind. Zastavení provozu nařídil, "aby se zmírnilo riziko, zatímco bude pokračovat vyšetřování".
Armáda neuvedla, jak dlouho bude zákaz platit, ale očekává se, že zůstane v platnosti, dokud vyšetřování neurčí příčinu havárie v Japonsku.