Nová Honda HR-V přijíždí, aby konkurovala Škodě Yeti. Chybí jí ale pohon všech kol

Ondřej Běhal
14. 9. 2015 10:00
Škoda Yeti dostane dalšího konkurenta. Nová Honda HR-V jí konkuruje velkým zavazadlovým prostorem a variabilitou interiéru. Mezi silné stránky patří také úsporné motory a vyvážené jízdní vlastnosti, které poskytují pohodlí i radost z jízdy. Naopak za slabinu považujeme hlučnost benzinové pohonné jednotky, kvalitu sezení ve druhé řadě nebo fakt, že se nedodává verze s pohonem všech kol. Vysokou základní cenu 469 900 korun částečně ospravedlňuje bohatá výbava.
Příď Hondy HR-V zaujme množstvím křivek a prvků.
Příď Hondy HR-V zaujme množstvím křivek a prvků. | Foto: Honda

Honda se na českém trhu prosadila s poloterénním vozem CR-V, který se pravidelně umisťuje mezi nejprodávanějšími SUV střední třídy. Teď se pokusí úspěch zopakovat i s menším modelem HR-V, jehož prodej startuje 21. září. S předstihem jsme ho otestovali v Rakousku.

HR-V není pro automobilové znalce neznámým pojmem. Vůz s tímto označením se v Evropě prodával mezi roky 1999 a 2006. Velkou díru do starého kontinentu ale neudělal. Prodalo se ho tu jen o něco málo víc než 110 tisíc kusů.

Honda HR-V využívá tvary kupé, což zvýrazňuje nepřiznanými klikami zadních dveří.
Honda HR-V využívá tvary kupé, což zvýrazňuje nepřiznanými klikami zadních dveří. | Foto: Ondřej Běhal

Novinka se snaží kombinovat prvky SUV s kupé, což na první pohled prozrazuje sklonem zadní části karoserie a nepřiznanými klikami zadních dveří. Zároveň to však má nepříznivý dopad na prostornost ve druhé řadě sedadel, kam se po napřímení pohodlně usadí jen cestující s výškou asi do 175 centimetrů.

Zato zavazadlový prostor a variabilita interiéru, to jsou místa, kde se nové HR-V může měřit i se Škodou Yeti, která je asi nepraktičtějším SUV nižší střední třídy na trhu. Díky přesunutí nádrže pod přední sedadla je kufr opravdu hluboký.

Sedadla Magic Seats umožňují přiklopení sedáku k opěradlu.
Sedadla Magic Seats umožňují přiklopení sedáku k opěradlu. | Foto: Ondřej Běhal

Další zavazadla se dají převážet na zadních sedadlech. Ta se totiž nejen sklápí a zajíždějí do podlahy, ale jejich sedáky můžete také "přilípnout" k opěradlům a na uvolněném místě převážet třeba bicykl bez předního kola. Koncept označený jako "Magic Seats" patří mezi poznávací znamení většiny vozů Honda.

Zájemci o novou Hondu HR-V si mohou vybírat mezi jedním benzinovým a jedním naftovým motorem. Zkoušeli jsme patnáctistovku, které chutná natural, a to jak s manuálním řazením, tak s automatickou převodovkou CVT bez klasických stupňů, s takzvaným plynule měnitelným převodem.

Právě verze s automatem je v současnosti podle papírových parametrů nejúspornějším benzinovým SUV nižší střední třídy na trhu. Má se spokojit s pouhými 5,2 litru naturalu na každých sto kilometrů. V okolí Vídně se nám této hodnoty nepodařilo docílit ani při plynulé jízdě devadesátkou.

Přístrojové desce Hondy HR-V dominuje od druhé výbavy velký dotekový displej multimediálního systému.
Přístrojové desce Hondy HR-V dominuje od druhé výbavy velký dotekový displej multimediálního systému. | Foto: Honda

Automat libující si v nízkých otáčkách byl však na testovacím okruhu o více než půl litru úspornější než provedení s manuální převodovkou. Dostali jsme se s ním pod sedm litrů. Stinnou stránkou benzinového motoru byla jeho uřvanost ve vyšších otáčkách a neochota ke zrychlování v těch středních.

Naopak jízdní vlastnosti Hondy HR-V patří při porovnání s konkurenty k tomu lepšímu. Líbil se nám jak nabízený komfort, tak agilita v zatáčkách. Další zážitky z testování Hondy HR-V si můžete přečíst v podrobné recenzi na portálu www.vybermiauto.cz.

Zadní část auta ukrývá zavazadlový prostor o objemu minimálně 448 litrů.
Zadní část auta ukrývá zavazadlový prostor o objemu minimálně 448 litrů. | Foto: Honda

Zájemci o pohon všech kol ale musejí jinam. U Hondy HR-V se síla přenáší pouze na přední nápravu, což není mezi SUV nižší střední třídy úplně běžné.

Cenová politika Hondy je u modelu HR-V dost sebevědomá. První cena 469 900 korun je téměř dvojnásobná proti podobně velké Dacii Duster a o devadesát tisíc vyšší než u nejlevnější Škody Yeti. Už základní provedení se však dá označit za velmi dobře vybavené SUV nižší střední třídy.

Porovnání nejlevnější Hondy CR-V s podobně vybavenými vozy Suzuki S-Cross a Škoda Yeti si prohlédněte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy