Životní pojistky pro mladší klienty by mohly zlevnit

ČTK ČTK
10. 9. 2013 19:45
Trend zlevňování nastartovalo takzvané skupinové pojištění, má ale i nevýhody
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Ceny životního pojištění pro mladší klienty by podle analytiků v budoucnu mohly výrazněji klesnout. Trend zlevňování nastartovalo takzvané skupinové pojištění, které zřejmě některé pojišťovny začnou nabízet po vzoru společnosti Broker Consulting.

Ta ho uvedla na český trh letos v srpnu. Někteří odborníci ovšem upozorňují také na určité nevýhody, například možné horší služby či likvidaci škodních událostí.

Poradenská firma Broker Consulting, která toto řešení zvolila jako první, se spojila s německou pojišťovnou MyLife a nabídla produkt skupinového životního pojištění. Cena životního pojištění a invalidity je podle mluvčího společnosti Jana Lenera zhruba o dvě třetiny levnější než u ostatních pojišťoven.

Firma na sebe přijala část správy pojištění. Stala se sama klientem pojišťovny a klienti se k jejímu pojištění přihlašují.

Nyní je možné produkt zakoupit pouze k již existujícím běžným produktům životního pojištění sjednaným poradci Broker Consulting. Pojistné částky při tom nesmí překročit výši pojistných částek na těchto produktech.

Do pojistné částky dva miliony korun (do milionu u lidí nad 51 let věku) se nemusí sepisovat zdravotní dotazník. Sazby se zvyšují v pětiletých cyklech. Pro lidi ve věku nad 50 let už sazby vycházejí stejně nebo dráž než v jiných pojištěních.

"Jde o významnou produktovou inovaci a cena pojištění je opravdu velmi nízká. Broker Consulting de facto "obešel" tuzemské pojišťovny a nechal si produkt sestavit pro své klienty a dle svého zadání u zahraniční pojišťovny a zajišťovny," řekl zakladatel webu Poradci-sobě.cz Martin Viktora.

Cenová válka?

Očekává, že podobně budou dřív nebo později postupovat i další velké poradenské společnosti na trhu, pokud jim tuzemské pojišťovny nevyjdou vstříc.

"Podle mého názoru nemohou poradenské firmy nový produkt ignorovat. Myslím, že tvrzení o cenové válce nemusí být přehnané. Z pohledu spotřebitele jde o jasně pozitivní událost, který zvyšuje tlak na producenty a zprostředkovatele pojištění," dodal Viktora.

Šefredaktor serveru Profi Poradenství & Finance Petr Fejtek míní, že jde o zajímavou inovaci, ale start k cenové válce to podle něj není. "Je to jen 'dopojištění', tedy klient musí mít už nějaké životní pojištění a tento produkt si může k tomu jen přidat.

Faktem je ale, že si tím navýší pojistnou částku (případné plnění) na vyšší sumu. Je to cenově skutečně výhodné zejména pro lidi v aktivním věku," podotkl.

Cena není všechno

Ceny a rozsah rizikového krytí v pojistných smlouvách klesají dlouhodobě a jistě budou klesat dál, ale již ne tak dramaticky, uvedl generální ředitel poradenské firmy Partners Petr Borkovec. Cestou jsou podle něj i tato skupinová či flotilová pojištění.

"Jako vždy platí, že cena není jediným měřítkem. Rozhodující je spíše servis, rozsah krytí, schopnost udržet nízkou cenu i v budoucnu, protože cenu pojišťovna může kdykoliv změnit, a samozřejmě likvidace škodních událostí. A tady je velký rozdíl, pokud takový produkt poskytuje stabilní, mezinárodní a univerzální pojišťovna s velkým klientským kmenem v dané zemi, nebo lokální 'minipojišťovna' ze zahraničí. Osobně toto řešení považuji za velmi rizikové," poznamenal.

 

Právě se děje

Další zprávy