Útoky na klienty České spořitelny neberou konce

hjp
12. 3. 2008 15:55
Nový e-mail varuje sám před sebou
V další prodejně už cashback fungoval. Následující fotky ukazují nákup krok za krokem.
V další prodejně už cashback fungoval. Následující fotky ukazují nákup krok za krokem. | Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

Praha - Takzvaní "phisheři" nenechají Českou spořitelnu ani na okamžik vydechnout.

Série podvodných e-mailů, které mají nalákat klienty ČS k vyzrazení přihlašovacích údajů do služby internetového bankovnictví, nebere konce a útočníci jsou stále vynalézavější.

Další podvodná verze e-mailu se objevila v tomto týdnu.

Foto: Ondřej Besperát

Čtěte také:
Útoky na klienty ČS neberou konce. Maily varují dokonce před sebou samými

Tentokrát sama varuje klienty ohledně podvodného e-mailu, který má vzbudit dojem, že je odeslán z oficiální adresy [email protected]. I v této zprávě je ale klient vyzván, aby potvrdil údaje kliknutím na uvedený odkaz.

"Klienty průběžně informujeme, že Česká spořitelna žádnou takovou zprávu nerozesílá - s klienty nikdy prostřednictvím e-mailu nekomunikujeme o tak zásadních záležitostech, jako je například zabezpečení, a nevyzýváme e-mailem k zadání těchto údajů," upozorňuje Pavla Plachá z tiskového oddělení ČS.

Spořitelna podala trestní oznámení

Zjistit počty klientů, kteří podvodný e-mail do svých e-mailových schránek dostali, je podle ČS ale těžké.

"Víme pouze o některých klientech, kteří nám dali po obdržení takového e-mailu vědět. Protože ale klienty o phishingu pravidelně informujeme, dává nám nyní už vědět více a více klientů, pokud takový podvodný e-mail obdrží," doplňuje Plachá.

ČS momentálně ví o desítkách variant podvodných e-mailů. Na útočníky již podala trestní oznámení.

Poslední ze série podvodných mailů:

Foto: Red Eko

 

Právě se děje

Další zprávy