Přilož a jdi. Albert zkouší novinku, která může předehnat konkurenci v rychlosti nákupu

Maloobchodní skupina Ahold Delhaize, která v Česku provozuje obchody Albert, začala v domovském Nizozemsku testovat nový systém nakupování nazvaný Tap to go. Technologie urychlí nákup podobně jako samoobslužné skenery, navíc však zcela vynechá i pokladnu.
Přilož a jdi. Ahold zkouší technologickou novinku pro rychlý nákup | Video: Albert Heijn

Praha - Nizozemský supermarket Albert Heijn začal na konci loňského roku testovat systém Tap to go, který zrychlí a zjednoduší nakupování. Novinka umožňuje zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli projít pokladnou.

"V Nizozemsku testujeme, kam by se do budoucna mohlo vyvíjet nakupování potravin v kamenných obchodech. Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc," říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go.

Každý zákazník, který si pořídí zákaznickou kartu a propojí si ji se svým bankovním účtem, si může v prodejně nakoupit rychle bez skeneru i pokladny. Kartu jednoduše přiloží k elektronické cenovce zvoleného zboží a po načtení kódu si ho může uložit rovnou do tašky či kabelky. Pokud chce zboží vrátit, není to problém - uloží ho do regálu a karta zboží po načtení cenovky sama odečte.

Na konci nákupu musí zákazník v mobilní aplikaci potvrdit, že ukončil nákup. Do deseti minut se peníze automaticky odečtou z účtu. V budoucnu pak zákaznická karta nebude k načítání položek nutná - má stačit pouze mobilní aplikace.

Společnost Ahold zatím novinku testuje pouze v jednom nizozemském supermarketu. Po šesti měsících pilotní projekt vyhodnotí, a pokud se osvědčí, začne ho rozšiřovat do dalších prodejen.  

V české síti Albert si však lidé budou muset na novinku, která by v rychlosti nakupování předběhla konkurenci, počkat. "Zatím je předčasné mluvit o jakémkoliv termínu. Elektronické cenovky jsou drahé a jakákoliv změna systému se musí naplánovat. Počkáme na vyhodnocení pilotního projektu," říká mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček. Síť spadá pod stejnou mateřskou společnost Ahold Delhaize.

Načítat zboží přímo z regálů pomocí skenerů či mobilů mohou zatím zákazníci v obchodech Globus, kde technologii Scan & Go začali testovat v roce 2013, a Tesco (Scan & Shop). Před zaplacením však musí projít pokladnou, u níž konečnou načtenou sumu uhradí klasickou platební kartou - oproti novince od Aholdu jde tedy o krok navíc. "Nemám zatím informace o tom, že by se v tomto směru něco měnilo," říká mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady! Osobní finance Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

před 6 minutami

Británie se omluvila za opomíjení padlých příslušníků jiných ras

Británie se omluvila za nedostatečné připomínání asi 350 tisíc černošských a asijských padlých vojáků bojujících za britské impérium ve světových válkách. Informovala o tom agentura Reuters. Důvodem jejich přehlížení patrně byl "všudypřítomný rasismus", říká zpráva, kterou nechala zpracovat Komise Společenství pro válečné hroby (CWGC).

Nezávislé vyšetřování dospělo k závěru, že stovky tisíc obětí z 1. světové války většinou z Afriky a Blízkého východu nebyly připomínány jménem, nebo nebyly připomínány vůbec.

CWGC usiluje o to, aby se na všechny padlé vojáky v obou světových válkách vzpomínalo stejně - bez ohledu na hodnost, náboženství nebo rasu. Britský ministr obrany Ben Wallace dnes v parlamentu řekl, že není pochyb o tom, že předsudky sehrály svou roli v některých selháních Imperiální komise pro válečné hroby, která byla předchůdkyní CWGC.

"Jménem Komise Společenství pro válečné hroby a vlády, tehdy i dnes, se chci omluvit," řekl Wallace. Vyjádřil také "hlubokou lítost", že náprava situace trvala tak dlouho.

Zdroj: ČTK
Další zprávy