Ekonomika,
ČTK
21. 11. 2023 10:18
Ulice Pařížská v Praze se opět dostala mezi 20 nejdražších nákupních ulic světa podle výše nájemného. Ve střední a východní Evropě jí patří dokonce první příčka, v celé Evropě pak skončila jedenáctá. Vyplývá to z nového žebříčku poradenské společnosti Cushman & Wakefield.
Zájem o luxus stále trvá
Cushman & Wakefield připomíná, že trh musel v poslední době čelit nejen pandemii, ale loni také vysoké inflaci, rostoucím úrokovým sazbám a zpomalujícímu ekonomickému růstu. Další problémy mají maloobchodní lokality závislé na zaměstnancích kanceláří nebo na mezinárodních turistech, jejichž počty se ještě nevrátily na předcovidovou úroveň.
Obchod s luxusním zbožím se ale podle analýzy drží celosvětově na dobré úrovni. Za loňský rok více než 95 procent značek oznámilo růst zisku. "Což pokračovalo začátkem letošního roku, kdy se LVMH stala první luxusní značkou, jež dosáhla tržní kapitalizace 500 miliard dolarů," uvádí zpráva.
- Pro velkou část luxusních značek na českém trhu byl z hlediska dosažených obratů rekordní rok 2019. Nicméně dle informací Cushman & Wakefield již letos obraty některých luxusních značek z Pařížské překonaly předcovidová čísla.
"S globální covidovou krizí sice přišly o významnou část své klientely, kterou historicky tvořili zákazníci z Ruska a dalších východních zemí včetně Asie, naštěstí ale stále roste kupní sila lokální klientely a také zákazníků z okolních zemí, kteří do jisté míry nahradili propad tržeb způsobený omezením cestování z Asie, USA a dalších významných destinací," doplňuje analýza Cushman & Wakefield.