Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Frekvence nákupů a útraty
- České domácnosti nakupují 337krát v roce. Pokud vynechají každou druhou neděli v roce, chodí do obchodů nebo objednávají zboží na internetu takřka denně, a to už druhý rok po sobě. Ukazuje to výsledek výzkumu agentury GfK.
V roce 2015 a 2016 vyráželi lidé na nákupy ještě častěji, naopak v roce 2014 trávili nakupováním "jen" 333 dnů v roce.
- Češi jsou také ochotni vydávat za zboží více peněz. Mohou si to dovolit. Nízká nezaměstnanost a vyšší mzdy jim zvyšují sebevědomí a jsou tak připraveni dopřát si i lepší zboží. Hodnota jejich průměrného nákupu tak stoupla meziročně o 4,7 procenta na 245 korun, před čtyřmi lety byla o 30 korun nižší.