To je to, cos chtěla, drahá? Čechům napovídá při nákupech mobil, srovná ceny a poradí

Iva Špačková Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Jak vypadá nákupní košík

  • Češi nakupují nejvíce čerstvé potraviny. Ty tvoří skoro polovinu jejich hypotetického průměrného nákupního košíku a jejich podíl meziročně ještě mírně posiluje.

Více než šestinu zabírají nápoje a desetinu polotovary. Cukrovinky a snacky se drží na téměř sedmi procentech a základní potraviny, jako je mouka či cukr, tvoří necelá čtyři procenta nákupů.

Mírně klesá podíl drogistického zboží. Zatímco loni zabíral 9,4 procenta, letos je to o 0,8 procentního bodu méně.

 

Právě se děje

Další zprávy