To je to, cos chtěla, drahá? Čechům napovídá při nákupech mobil, srovná ceny a poradí

Iva Špačková Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Mobil jako peněženka

  • Mobilem zkusilo v posledním půlroce zaplatit alespoň jednou 29 procent Čechů. Ve srovnání s Evropskou unií jsou tak opatrní, v ostatních unijních státech vyzkoušel platit mobilem ve stejném období každý druhý Evropan.
  • Nejčastěji využívají mobil k placení v Česku mladí lidí z takzvané generace Z, která se narodila v letech 1990 až 1999 (42 %).
  • Naopak nejopatrnější jsou při zkoušení nových technologií starší lidé, takzvaní boomers, narození v letech 1946 až 1964 (22 %).
 

Právě se děje

Další zprávy