To je to, cos chtěla, drahá? Čechům napovídá při nákupech mobil, srovná ceny a poradí

Iva Špačková Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Foto: SOCR ČR, GfK

Mobil jako pomocník při nakupování

  • Dvě třetiny Čechů (383 z 1000) využívají při nákupech chytrý mobil. Pomáhá jim porovnat ceny v obchodě s nabídkou na jiném místě, což využívá téměř polovina těchto lidí. Pětina lidí vybírá zboží na mobilu pomocí aplikace a více než šestina s ním platí.
  • Tři procenta lidí využívají mobil tak, že zavolají známým o radu při výběru zboží, a dvě procenta s ním skenují QR nebo EAN kód.
  • Desetina lidí si zboží v prodejně fotí. Buď aby si zapamatovali konkrétní výrobek a porovnali ho s jiným při dalším užším výběru zboží, nebo ho poslali domů a ověřili si tak, že nakupují správně.

"K této skupině patřím i já, když nakupuji a chci si potvrdit, že kupuji přesně to, co žena doma potřebuje," svěřuje se ředitel GfK Drtina.

 

Právě se děje

Další zprávy