Iva Špačková
21. 11. 2018 6:03
České rodiny nakupují takřka denně a utrácejí víc než v minulosti. Kombinují přitom rády nákupy na internetu s návštěvou kamenného obchodu a hledají nejvýhodnější zboží. Cena u nich stále vítězí nad kvalitou a při nakupování jim hodně napomáhá chytrý telefon. Ukázal to průzkum o nákupních zvyklostech Čechů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury GfK. Podívejte se na jeho výsledky.
Mobil jako pomocník při nakupování
- Dvě třetiny Čechů (383 z 1000) využívají při nákupech chytrý mobil. Pomáhá jim porovnat ceny v obchodě s nabídkou na jiném místě, což využívá téměř polovina těchto lidí. Pětina lidí vybírá zboží na mobilu pomocí aplikace a více než šestina s ním platí.
- Tři procenta lidí využívají mobil tak, že zavolají známým o radu při výběru zboží, a dvě procenta s ním skenují QR nebo EAN kód.
- Desetina lidí si zboží v prodejně fotí. Buď aby si zapamatovali konkrétní výrobek a porovnali ho s jiným při dalším užším výběru zboží, nebo ho poslali domů a ověřili si tak, že nakupují správně.
"K této skupině patřím i já, když nakupuji a chci si potvrdit, že kupuji přesně to, co žena doma potřebuje," svěřuje se ředitel GfK Drtina.