Dopravce mimo jiné v novém e-shopu láká i na 3D adventní kalendář s čokoládou, který má podobu legendárního motorového vozu 810 nebo moderní lokomotivy Vectron.
"Od našich zákazníků a železničních fanoušků nejen z České republiky, ale i ze zahraničí, je velká poptávka po dárkových předmětech s tématikou Českých drah. Spuštěním fanshopu jim tak vycházíme vstříc," uvádí v tiskové zprávě Český drah jejich generální ředitel Michal Krapinec.
Uskladnění a distribuci má na starosti firma Kůta logistik, doručení z e-shopu pak zajišťují Zásilkovna, PPL nebo DPD. Při objednávkách nad 2000 korun je doprava zdarma.
Nabídka ČD Fanshopu se má do budoucna rozšiřovat ještě o další položky. Dopravce mimo jiné slibuje vyřazené předměty z vlaků. Jde například o stolečky, popelníky či sedadla z interiéru vyřazených vlaků.
Blíží se zdražení jízdného
Před Vánoci, tedy v neděli 10. prosince, zároveň České dráhy plánují zdražit jízdné, a to v průměru o 9,5 procenta. Dopravce mění ceny jízdenek pravidelně s novými jízdními řády. Loni vzrostlo jízdné o 15 procent. Zdražení má podle dopravce odrážet inflaci a rostoucí ceny údržby, nafty či náhradních dílů.
Cena stoupne u všech jízdenek, které jsou založené na kilometrovém tarifu. Jde například o flexi základní jízdenky, traťové jízdenky či traťové jízdenky region. Za současné ceny bude možné jízdenky nakupovat do půlnoci 9. prosince. Současně bude možné zakoupit jízdenky v předprodeji na dva měsíce dopředu.
Národní dopravce za letošní první pololetí vykázal hrubý zisk téměř miliardu korun. Osobní doprava pak podle pololetní zprávy dosáhla hrubého zisku ve výši 286 milionů korun. Drahám vzrostl počet cestujících, v prvním pololetí přepravily 79 milionů lidí, což je meziročně o šest procent více. K ziskovému půlroku osobní dopravy přispěly vyšší tržby z prodeje jízdenek.