Čechy posedla sportovní móda, dají za ni nejvíc. Ženy volí upnuté šaty, muži pohodlí

Iva Špačková Iva Špačková
17. 4. 2019 6:06
Češi se cítí být atlety. Když kupují oblečení, neutrácejí nejvíc peněz v prodejnách zaměřených na módu, ale v obchodech orientovaných na sport. Ukazuje to studie výzkumné agentury GfK. Podívejte se na zajímavosti z výzkumu.
Foto: SOCR ČR, GfK Fashion 2019

Nakupování ve slevách

Češi ročně utratí za módu v průměru 10 400 Kč. Pečlivě si však vybírají, kdy, kde a za kolik nakoupí. Oblečení a boty jsou pro ně totiž podobně jako rychloobrátkové zboží velmi vděčným artiklem pro slevy.

Češi v akcích kupují podle studie 58 procent svých nákupů oděvů a obuvi. Na slevy se zaměřují hlavně v rámci posezonních výprodejů, ale uvítají je i během roku.

"Statistiky to ukazují jasně. Češi potřebují slevu, aby šli nakoupit. Čím jsou ale bohatší, tím méně mají potřebu ve slevách nakupovat," glosuje data Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR.

Zhruba třetina lidí nakupuje ve slevách čtvrtinu až polovinu módního zboží, čtvrtina obyvatel nakupuje v akcích tři čtvrtiny až celý nákup, necelá třetina nakupuje polovinu až tři čtvrtiny oblečení a bot ve slevách a jen každý desátý kupující má v košíku méně než čtvrtinu zlevněného zboží.

 

Právě se děje

Další zprávy