Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Značka Q přitahuje klienty

komerční obsah
13. 11. 2017 16:57
Pan J. V., majitel a provozovatel hotýlku v podhůří Krkonoš, o tom jistě ví své. Logo kvality udělované Českým systémem kvality služeb zdobí všechny jeho reklamní materiály už pár let. Byl jedním z prvních českých podnikatelů v cestovním ruchu, kdo získal právo tuto značku garance prvotřídních kvalitních služeb užívat.
Foto: Ladislav Renner

Proč jste se rozhodl do Českého systému kvality služeb zapojit?

Jsme ryze český, navíc nevelký podnik. Nejsme součástí žádné hotelové sítě, takže hosté nemají jak poznat, že poskytujeme vysoce kvalitní služby. Samozřejmě máme na webových stránkách reference, jenže na ty nikdo moc nedá. Lidé si myslí, že je mohl napsat kdokoli. Třeba já. Počet hvězdiček odráží spíše vybavení, o vstřícnosti personálu, atmosféře a tak dále neřekne prakticky nic. Takže jsem uvítal, že se objevilo něco jako razítko kvality.

Váš podnik je však docela specifický, není systém příliš univerzální a odtržený od reality?

Víte, potřeby zákazníků a jejich požadavky na kvalitu jsou podobné - ne-li shodné - úplně všude. Od nich se odvíjejí zásady řízení kvality ČSKS, kterých se držíme. Nesmíte také zapomenout, že jde o flexibilní a adaptibilní systém. Nic vám nenutí, jen doporučuje, poskytuje informace, odborné a praktické poznatky Co si z nich pro svůj podnik vezmete, je na vás.

Jak se Vám podařilo certifikát získat?

Již na prvním školení Ministerstva pro místní rozvoj ČR jsem díky praktickým ukázkám získal spoustu inspirujících nápadů, jak služby zlepšit. Podařilo se mi potom s týmem dát dohromady vizi hotelu, která nám pomáhá definovat směr našich dalších kroků. Nikdy bychom nezvýšili kvalitu služeb natolik, kdybychom fungovali pouze v zaběhnutých kolejích. Trvalo nám například vychytat správnou práci se stížnostmi, ale dnes jsme vlastně rádi za každou zpětnou vazbu a podnět ke zlepšení.
Získali jsme certifikát na 3 roky, ale každý rok je třeba provést aktualizaci, s kterou nám teď pomáhá agentura CzechTourism. To nás nutí se zastavit a znovu se zamyslet nad tím, zda splňujeme očekávání našich zákazníků a reagujeme na novinky a současné trendy. Dřívější módní požadavky mohou být dnes už samozřejmostí.

Foto: Czech tourism


Dnes už máte s ČSKS dobrou zkušenost. Ale co na počátku? Co Vás přesvědčilo, že bude fungovat?

Hlavně to, že jde o systém licenční. Nikdo ho nevařil z vody od úřednického stolu. Vychází z německého Service Qualität Deutschland (SQD), který už funguje asi deset let a prokazatelně přináší výsledky. Vždycky jsem ho kolegům za hranicemi záviděl. Jde ostatně o celoevropsky prověřený nástroj zvyšování kvality služeb v cestovním ruchu. Obdobné mají ve Španělsku, Francii i Velké Británii a myslím, že si na nedostatek turistů nemůžou stěžovat.

Co Vám značka Q přináší dnes?

Troufám si říct, že z ní teď žijeme. Odlišila nás od přímé konkurence. V okolí jsme jedni z mála, kdo můžou kromě jiných benefitů nabídnout oficiálně potvrzenou jistotu kvality služeb.
Máme vhodně nastavený systém komunikace, rozděleny odpovědnosti a představu, kam směřujeme. Vážíme si toho, když se k nám lidé vrací. Já jsem navíc opravdu pyšný na to, že s námi drží i naši zaměstnanci, což je v dnešní době opravdová konkurenční výhoda.

Oblasti, v nichž vám ČSKS pomůže:

- Naplňování očekávání zákazníků, dosahování jejich spokojenosti.
- Rozvoj tzv. soft skills, tedy komunikačních a dalších dovedností managementu a zaměstnanců.
- Zvýšení efektivity komunikačních procesů jak na externích (zákazníci, dodavatelé, spolupracující organizace, ostatní strany), tak interních liniích (vedení a zaměstnanci).
- Rozvoj firemní kultury.

Značka kvality Q

Tento článek je součástí značky "Q". Tato značka kvality je udělována českým hotelům, penzionům, restauracím, informačním centrům a dalším firmám působícím v cestovním ruchu. Ti, kteří již tuto prestižní značku získali, na sobě aktivně pracují a znamenají pro své klienty záruku certifikované kvality služeb. Kdo všechno značku získal, najdete na webu Služby Q. Značka je udělována v rámci Českého systému kvality služeb a organizace, které splní stanovené parametry, obdrží certifikát kvality a s ním právo užívat značku "Q".

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 23 minutami

Arménský prezident Armen Sarkisjan rezignoval, vadil mu nedostatek pravomocí

Arménský prezident Armen Sarkisjan dnes oznámil, že se vzdává své funkce. Podle agentury AFP vysvětlil, že jako hlava státu nemá možnost ovlivňovat důležité otázky země v "těžkých časech". Osmašedesátiletý Sarkisjan byl prezidentem od dubna 2018.

"Prezident země nemá potřebné nástroje k tomu, aby mohl mít vliv na nejdůležitější otázky státu a národa jak v domácí, tak zahraniční politice," uvedl Sarkisjan. "Je to zcela neemotivní rozhodnutí," ujistil a vyzval k ústavní reformě, která by jeho nástupci umožnila práci za lepších podmínek.

Předloni svedla Arménie boje se sousedním Ázerbájdžánem o Náhorní Karabach. Příměří dojednané v Moskvě znamenalo pro Arménii významné územní ztráty. V průběhu války prezident opakovaně kritizoval premiéra Nikola Pašinjana a poukazoval na to, že nebyl do jednání zahrnut.

Také v loňském roce se Sarkisjan dostával opakovaně s Pašinjanem do konfliktu. Rozdělovala je například otázka odvolání šéfa arménské armády.

Zdroj: ČTK
Další zprávy