reklama
 
 

Zájem o stavební spoření klesl, nových smluv bylo o čtvrtinu méně. Spořitelny ale poskytly víc úvěrů

18. 1. 2016 12:38
Stavební spořitelny poskytly loni úvěry za téměř 49 miliard korun. Nových smluv uzavřely necelých 459 tisíc. Průměrná cílová částka u nově uzavřených smluv loni stoupla o 11 procent na 340 600 korun.

Praha - Stavební spořitelny poskytly loni úvěry za téměř 49 miliard korun, což je ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 22 procent. Naopak zájem o smlouvy o stavebním spoření loni o čtvrtinu klesl, když spořitelny uzavřely necelých 459 tisíc smluv. Vyplývá to z údajů všech pěti tuzemských spořitelen, které má ČTK k dispozici.

"Příznivá situace na trhu nemovitostí a extrémně nízké úrokové sazby na finančním trhu motivovaly i řadu lidí, kteří rekonstrukci nebo nákup nového bytu či domu dosud odkládali," uvedl předseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny Jan Jeníček.

Průměrná cílová částka u nově uzavřených smluv loni stoupla o 11 procent na 340 600 korun. Cílová částka vyjadřuje budoucí záměry zákazníka, tedy kolik si hodlá naspořit nebo půjčit na bydlení.

"Stavební spoření tak při současných nízkých úrokových sazbách na jiných konzervativních produktech motivuje klienty k ukládání větších částek. Ve stavebním spoření klienti mohou získat zhodnocení 3,5 procenta ročně, žádný jiný zabezpečený produkt takový výnos nepřináší," uvedl mluvčí Českomoravské stavební spořitelny Tomáš Kofroň.

Předloni podle srovnatelných dat stavební spořitelny poskytly úvěry za 40,2 miliardy korun, což byl meziroční pokles o desetinu. Naopak zájem o nové smlouvy předloni mírně stoupl a spořitelny jich uzavřely přes 613 000.

Stavební spořitelny poskytují úvěry ze svých zdrojů, tedy z vkladů klientů, kteří si spoří. Naopak hypoteční banky si na úvěr, který pak poskytnou klientovi, většinou půjčují. Úrokové sazby závisí na délce doby fixace a ceně peněz na mezibankovním trhu.

autor: ČTK | 18. 1. 2016 12:38

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama