Přijít v dnešní době s originálním námětem pro strategii, který bude zábavný a nebude zpracovávat téma druhé světové války, je téměř nadlidský úkol. Výborně se s ním ovšem popasovaly mozky ze studia Gas Powered Games, jež nám na únor letošního roku - společně s Chrisem Taylorem (tvůrce Total Annihilation) připravili unikátní sci-fi dílko pečlivě skryté pod názvem - Supreme Commander.
Nový svět
Ve vesmíru Supreme Commandera na vás budou čekat celkem tři, nějakým způsobem originální, rasy. Prvé a pravděpodobně nejméně inovativní, můžeme označit staré dobré lidi, kteří mají neuvěřitelný talent přimíchat se do každé větší i menší šarvátky (bitvu o nadvládu vesmíru rozhodně můžeme označit za tu větší). Post druhé ze tří hratelných stran zaujímá rasa Cybran. Pokolení, ne nepodobné lidem, které se ovšem za dlouhou dobu své existence dokázalo vyvinout v technické bohy, jimž z oné lidskosti zbývá už jen pomálu. Třetí, a zároveň poslední stranu konfliktu pak tvoří tajemní Aeon Illuminate. Mystická, mírumilovná, a především jediná originální rasa, která bojuje za vyšší dobro, leč neštítí se k dosažení svého cíle použít biologických zbraní. Ve hře bude tato hříčka přírody prezentována jako jakési unikátní spojení lidí a emzáků.
Nové tváře
Samotný titul by se pak ve své finální podobě měl pochlubit specifickým vývojovým stromem, různým pro každou rasu, který by ovlivňoval nejen schopnosti těch kterých jednotek, ale taktéž vizáž. Do začátku budou totiž všechny tři soupeřící strany vyzbrojeny téměř nachlup stejnými vojáčky, kteří se budou lišt jen esteticky. Ovšem bude záležet na vás, jakým směrem svou civilizaci povedete a tudíž jak se budou vaše úderné síly měnit a vyvíjet.
Této podívané byste si navíc měli užít v maximálně realistickém měřítku, kdy vaše mapa nebude zabírat jen cípy zemí a kontinentů, ale bude zpracovávat válečná data z tisíců čtverečních kilometrů, díky čemuž si tvůrci troufli ponechat rozdíl ve velikostech mezi jednotlivými jednotkami. Dočkáme se tak prťavých vojáčků (ovládat by se měli, díky bohu, po skupinách, ne po jednotlivcích), kteří budou v přímém kontrastu k obrovským budovám, či bitevním strojům. Konečně tak pro vás nebude smrt jednoho zoceleného bojovníka tragickým závěrem nevydařené bitvy, nýbrž další pobídkou pro rozpoutání hotového pekla.
Nový konec?
Pokud dodáme, že má být Supreme Commander okořeněn nejen unikátním vizuálním zpracováním, ale také dech beroucí umělou inteligencí protivníků (kterou si pravděpodobně nejvíce vychutnáte ve skrimish módu, jímž bude hra krom klasického multiplayeru disponovat), která jde tak daleko, že můžete svým počítačovým soupeřům dokonce nastavit pár povahových vlastností. Využívání geografie dané lokality a vašich chyb už je pak natolik zaběhlou rutinou, že to snad ani nemusíme zmiňovat.
Inu, pokud by se tvůrcům podařilo splnit alespoň polovinu naslibovaných věcí, rozhodně by se jednalo o úspěšný titul, který by si našel místo v domově nejednoho pařana. Logicky tak vyvstává otázka, jaká bude hardwarová náročnost hry, vezmeme-li v úvahu, že by se vývojářům podařilo do hry vměstnat veškeré slibované elementy? Studio Gas Powered Games se k tomu vyjádřilo vesměs kladně, a přislíbilo, že průměrné stroje, které budou v době uvedení titulu na trh k dispozici, by měly k plynulému rozjetí Supreme Commandera stačit.
Vyzkoušeli jsme
Není žádným tajemstvím, že vývojáři poskytli beta verzi hry, jež potenciální hráče seznámila s kampaní za klasické lidi a několika málo skrimishovými mapami. Díky singleplayerové části se z vás na okamžik stane takzvaný "Commander", který za pomoci teleportu putuje z planety na planetu a snaží se držet bojové linie. V jeho neutuchajícím snažení ho samozřejmě podporuje moře dalších jednotek a podpůrných budov, již se zaměřují na technologický pokrok, či vylepšení samotného velitele.
I přesto, že bude z počátku hry váš Commander zdaleka nejsilnější jednotkou, která si bez větších problémů poradí s útočící "armádou", rozhodně je na místě budování vlastní armády. S postupem času se totiž váš hýčkaný avatar změní z lovce v kořist, kterou je třeba ochránit. V tom vám samozřejmě budou nápomocny ony zmiňované jednotky stejně jako obranná infrastruktura, kterou si budete moci za dostatečný počet surovin (masa a energie) pořídit. Jak se zdá, Supreme Commander má našlápnuto k tomu stát se RTS hrou roku, což v našich očích beta verze jen potvrdila. Pokud se tak tvůrcům podaří vyvážit všechny tři strany konfliktu, můžeme se na konci února těšit na epickou sci-fi podívanou!
Válka už brzy ve vašich obchodech!
Jak jsme proklamovali na začátku dnešního článku, Supreme Commander by se měl na herním trhu objevit už tento měsíc. Konkrétně 16. února v Evropě (u nás se titul objeví díky společnosti CD Projekt 28. února, a to kompletně v češtině) a 20. února v Severní Americe, přičemž se, jak už v dnešní době bývá dobrým zvykem, počítá i se speciální sběratelskou edicí, jež by měla být vydána zároveň s evropskou verzí hry. Všem fanouškům Chrise Taylora teď nezbývá než se naposledy pomodlit ke svým bohům, ať už jsou jacíkoliv, a doufat, že se tento herní guru na naše monitory vrátí s veškerou možnou slávou a elegancí.