Stranglehold - Max Payne v režii Johna Woo

Zdeněk Morávek
13. 8. 2007 0:00
Hráli jsme akční trhák věhlasného Johna Woo.
Foto: Hratelně.cz

Pokud se podíváte na filmografii Johna Woo, nenajdete v poslední době mnoho zajímavého. Nicméně John měl kdysi dávno, ještě v Hong Kongu, na svědomí neuvěřitelné akční filmy. Ty sice neoplývaly kdovíjakým příběhem nebo soundtrackem (s jeho Zabijákem musíte překousnout nejen hrozné vrzání, ale i repliky, kdy si dva hlavní zabijáci neustále vyznávají své přátelství), nicméně položil základy akčním filmům, jak je známe dnes, kdy vzduchem létají třísky, kulky, lidi, auta, kusy zdiva nebo bílé holubice (Woovův podpis), a stál u zrodu tzv. zpomalovaček.

Nejvíce je však jeho jméno skloňováno s akčňákem Hard Boiled, na jehož ducha i úspěch se nyní pokusí navázat "pokračováním" Stranglehold. Opět se tak vrátí inspektor Tequila i guru John Woo, aby svoji typickou akci převedli do virtuální podoby. Minulý týden se pak na Xbox Live Marketplace objevilo takřka půldruhého gigabajtu velké singleplayerové demo a my se s vámi podělíme o naše dojmy.

Foto: Hratelně.cz

Typický John Woo
Ačkoliv je Stranglehold esencí Woových filmů, jeho neznalce jistě napadne srovnání s filmovým Matrixem, případně videoherním Maxem Paynem. Pohled z třetí osoby, zpomalování času, přestřelky s tuctem nepřátel na place, to všechno zde najdete. Je však pár věcí, kterými se Strenglehold liší. Přináší totiž nové možnosti, ohromný počet zničitelných předmětů, speciální komba a větší interakci s okolím. Jen musíte překousnout stále přibíhající davy nepřátel, které zaplňují úzké uličky hongkongského tržiště, kam se Tequila vydal zachránit uneseného policistu i přes to, že jde o evidentní past.

Foto: Hratelně.cz

Brokovnice, základ akce
Hlavního hrdinu, inspektora Tequilu, si opět střihl Chow Yun Fat a během dema se dostane ke klasickým pistolím (v každé ruce jedna) a rozprskávačce, pardon, brokovnici. I když původní označení sedí více, protože trefa mafiánovy hlavy v ladném bullet-time skoku způsobí neskutečný efekt rozstřeleného melounu s nemalým množstvím všude stříkající krve. S pistolemi přeci jenom takovou paseku nenaděláte.



A hlavy nepřátel nejsou to jediné, co můžete v demu potažmo ve hře rozstřelit. K dispozici je ohromné množství předmětů, které zničíte, jimi proskočíte a bůhví co ještě v zápalu boje uděláte. Nejlepší na tom všem je, že pokud vám nechybí důvtip a kreativita, můžete velice jednoduše eliminovat početnou skupinu nepřátel jednou či dvěma dobře mířenými ranami. Stačí tak trefit polorozpadlou ceduli s nápisem "zelenina", která spadne na zchátralé lešení a to povalí haldu sudů přímo na bandu po zuby ozbrojených gaunerů. Jak jednoduché.

Foto: Hratelně.cz

Jako ve filmu
Většinu hraní strávíte hopsáním ve zpomaleném čase a Tequila většinu překážek přeskočí nebo se po ní stylově sklouzne. Vrcholem akce je pak kinematický mód, kdy začne opravdový kulkový balet. Nakláněním se totiž můžete vyhýbat střelám a v otočkách kosíte mafiány tak, že by se i Neo zastyděl. Efektními i efektivními kousky potom vyzískáte hvězdičky, jež vám zpřístupní další mód střelby. Tentokrát musíte pečlivě zaměřit, vystřelit a pak již jen sledovat letící kulku, jak se zaryje nepříteli do hlavy nebo rozkroku - na oba způsoby zareaguje odlišně a vy se nebudete moci rozhodnout, který ze zásahů jej bolel více.

Technické provedení
Design předvedených lokací je povedený a autoři je dokázali využít přesně pro potřeby akční střílečky - ostatně tržiště je plné krabic, košíků a dalšího bordelu, který se pod palbou rozlétává na všechny strany. Unreal 3 engine zde však neexceluje jako například v Gears of War, grafika je řekněme průměrná, a slabší se zatím zdají i animace postav a videa. Naopak fyzikální engine Havoc funguje takřka perfektně, takže během přestřelek doopravdy poletují vzduchem kusy všeho možného a právě tímhle Stranglehold navozuje filmový dojem. Hra vyjde koncem měsíce na PC a Xbox 360, majitelé PlayStation 3 si však budou muset ještě chvíli počkat (větší posunutí data vydání se nekoná).

 

Právě se děje

Další zprávy