Starcraft II - největší klasika hlásí návrat

Radek Pergl
21. 10. 2008 0:00
Jedna z legend počítačové zábavy se vrací. A světe, div se: jako trilogie!
Foto: Hratelně.cz

StarCraft patří mezi legendy realtimových strategií stejně jako jeho fantasy bratříček, WarCraft. I když se první díl objevil skoro před deseti lety, dodnes se těší oblibě hlavně u progamerů. StarCraft II je zatím chystán k vydání na konci příštího roku (tedy na dobu, kdy Blizzard rozpoutá opravdové peklo – na stejné období je oznámeno i Diablo III!) a autoři si opět kladou ty nejvyšší cíle.

Herní princip ovšem zůstane do značné míry zachován. Opět se dočkáme tří rozdílných, ale dobře vybalancovaných ras, které soupeří na více či méně rozlehlých mapách v realtimovém režimu. Pamětníci poznají i interface. Drobnou novinkou budiž variace jedné ze dvou surovin. Dříve pouze modré krystaly se na mapách vyskytují i ve žluté variantě, která je výnosnější.

Foto: Hratelně.cz

O těžbu se opět postarají speciální dělníci, kteří ovšem budou oplývat několika novými automatickými režimy, což usnadní jejich ovládání. Umělá inteligence by měla projít značným vylepšením, a dočkáme se i nových jednotek. I když mnohé osvědčené se objeví znovu. Stejně jako velké množství budov – rafinérie na těžbu plynu, sklady, kasárna, továrny, raketové obranné věže... – a upgradů pro ně.

Foto: Hratelně.cz

Překvapením pro většinu hráčů je asi fakt, že se autoři chystají vydat StarCraft II jako trilogii! Samozřejmě to na první pohled vypadá jako vychytralý marketingový tah, i když se autoři ohánějí tím, že je k tomu vede potřeba rozdělení hry kvůli hlubokému příběhu. Uvidíme, zda hráči zvyklí hlavně na rychlý spád téhle RTS ocení podrobné seznámení s charaktery, planetami a historií sci-fi univerza, do kterého bude StarCraft II zasazen.

Každý díl trilogie vcelku logicky nabídne hlavně kampaň za jednu ze tří znesvářených stran a jiný pohled na celou situaci. Autoři už zveřejnili i názvy jednotlivých titulů. Jako první vyjde lidská kampaň StarCraft II Terrans: Wings of Liberty, bude následovat hmyzím neřádům věnovaný StarCraft II Zerg: Heart of the Swarm a sérii zakončí emzácká kampaň StarCraft II Protoss: Legacy of the Void. Hry budou samostatně hratelné a každá z nich prý nabídne troj- až čtyřnásobně více obsahu, nežli první StarCraft.

Foto: Hratelně.cz

Pozadí světa a konfliktu se dozvíte nejen z animací a psaných textů, ale i na základně, na které se můžete trochu porozhlédnout před každou misí; třeba v baru, kde se scházejí důležité postavy příběhu, visí různé plakáty se zajímavými informacemi... a s některými postavami si můžete i pokecat a dozvědět se další zajímavé zákulisní informace.

Mimochodem, když už jsme u toho herního světa – hra nás zavede do vesmíru deset let po událostech datadisku Brood War. A je jasné, že se můžeme těšit na speciální hrdiny na každé ze tří stran konfliktu. Kromě více méně kosmetických a pro samotné dohrání nepodstatných výše zmíněných drobností se na základně mezi misemi můžete pustit i do mnohem praktičtějších akcí.

Foto: Hratelně.cz

Jde třeba o nákup nových technologií, kterými vylepšíte své jednotky. Je fajn, že hra tak nabízí aspoň částečnou volbu a lehké uzpůsobení vojáku svému hernímu stylu.

Zesílíte tak třeba zbraně. Nebo své svěřence vybavíte „stimpacky“, tedy stimulanty, které jim umožní vydržet déle v bitvě. A nepůjde jen o technologie určené pro vojáky, ale i pro budovy. Díky určitému vylepšení se například budovy promění v bunkry, do kterých můžete – stejně jako v prvním dílu – nahnat vojáky a zvýšit tak jejich šance na odražení nepřátelského útoku.

Foto: Hratelně.cz

Singleplayerové kampaně nebudou přísně lineární, ale nabídnou alespoň částečný výběr postupu. Na obrovské galaktické mapě vidíte mise, které jsou k dispozici, a je jen na vás, kterou z nabízených si vyberete. Ke každé akci je samozřejmě k dispozici podrobný brífink, abyste věděli, do čeho jdete. Někdy půjde o mise čistě vojenské, spočívající v likvidaci všech nepřátel, ale dostanete i záchranné úkoly, kdy se svými vojáky musíte zachránit civilisty vysílající nouzový signál.

V rámci tažení si budete vylepšovat hlavního hrdinu, zejména plněním různých vedlejších misí. I péče o ústřední charakter by podle autorů měla přispět k většímu prožití příběhu, stejně jako do hloubky propracovaný svět, o kterém jsme mluvili již výše.

Foto: Hratelně.cz

StarCraft II se samozřejmě hodně soustředí na multiplayer, to je jasné. Kromě tří masivních kampaní se tedy můžeme těšit na neúprosné řežby přes Battle.NET. Největší na první pohled patrnou změnou je samozřejmě zbrusu nový grafický kabát. Pro mnoho hráčů určitě přitažlivý, pro některé zapřisáhlé fandy prvního dílu ovšem příliš barevný a rozjásaný. I přesto ale titul očekávají statisíce hráčů. Uvidíme, jak vše dopadne. Ještě nejmíň rok si musíme počkat.

 

Právě se děje

Další zprávy