Star Wars: The Old Republic - rozsáhlé MMO

Martin Pelyněk
27. 10. 2008 0:00
Onlinovka od BioWare s hutným příběhem.
Foto: Hratelně.cz

Moc vyprávět pánové Rich Vogel, Gordon Walton a James Ohlen z BioWare nechtěli. Přesto však zpovídací hodinka, která následovala po velkolepém odhalení ještě velkolepějšího projektu, přinesla šťavnaté plody ovoce. Co ti tři napovídali o herním světě, obsahu či doprovodných charakterech již druhého MMORPG ze světa Star Wars, to si shrneme na následujících řádcích.

„Pokud byste spojili herní plochu všech dosavadních her od BioWare a porovnali ji s prostředím The Old Republic, zjistili byste, že poslední je ještě o několik čtverečních kilometrů větší,“ řekl designér Gordon Walton na rovinu. Krátký pohled do historie BioWare: Mass Effect, Knights of the Old Republic 1, Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Jade Empire…skutečně, rozloha je to poslední, oč bychom se měli strachovat.

Foto: Hratelně.cz

Stejně jako v každém jiném MMORPG, také na začátku The Old Republic budete postaveni před obsáhlé formování vlastního charakteru. Už o několik hodin později se ale budete muset rozhodovat znovu. Jakéhopak pobočníka si vyberete? Půjde o herní specifikum. Bude totiž ovládán umělou inteligencí a mít vlastní osobnost. „Bude to rozhodně více než nějaký mazlíček (pet)“, naráží Rich Vogel na již docela obehranou praxi mnohých MMORPG.

Dále čtěte:
Star Wars The Old Republic chce porazit World of Warcraft

Interakce s doprovodným charakterem půjde až na samou mez. Podobně jako v Knights of the Old Republic si s ním (či s ní) budete moct začít románek, ale také ho zradit. Dokážete-li potlačit výčitky svědomí, dostanete se díky tomu třeba k zajímavějším předmětům.

Ještě štěstí, že parťák půjde vyměnit, v případě smrti pak jednoduše doplnit. Po většinu času by to měl být váš virtuální kamarád. Jak bude vypadat a jak se bude chovat, bude moct hrát částečně ovlivnit.

Autoři ujišťují: The Old Republic je plná obsahu. Rozhodně se po něm nebudete muset pídit. Bude prostě všude. Důvod je jednoduchý. Ač se jedná převážně o MMORPG, za kterou ostatně s největší pravděpodobností bude třeba platit měsíční poplatky, drží se v BioWare tradice svých singleplayerových dobrodružství a zejména síly příběhu. Ten má být pro hru doslova nepostradatelný a bude vás neustále provázet.

Foto: Hratelně.cz

Každá třída by měla mít odlišnou dějovou linii. To, co bylo řečeno o rozloze herního světa, platí rovněž o jejím obsahu. Bude ho více než ve všech dosavadních hrách od BioWare dohromady. Jistě není třeba dodávat, že je to hodně důležité, protože právě předchozí pokus o Star Wars MMO jménem Galaxies na nedostatek vyžití doplatil (přestože funguje dále a podle autorů neskončí ani po vydání The Old Republic).

Důraz na příběh ale neznamená, že by se notoričtí MMO hráči museli děsit nových pořádků. Například takové boje hráčů mezi hráči (PvP) chybět nebude. Už jen proto, že svět Star Wars má pro soupeření dvou frakcí ideální podhoubí. Nebo vám ještě nikdo tu pohádku o rytířích Jedi a Sithech nevyprávěl? BioWare při představení hry zkrátka hráče několikrát ujistilo, že The Old Republic bude víceméně klasickým MMORPG, byť se silnou příběhovou nadstavbou a dalšími, ne úplně obvyklými prvky.

Foto: Hratelně.cz

Ač tomu lehce komiksové obrázky nemusí napovídat, má se The Old Republic hrát a vypadat jako film. „Bude to epické, boje přesil proti malým statečným skupinkám, souboje se světelnými meči, blasterové přestřelky, honičky v kluzácích,“ vypočítávali autoři efektní stránky titulu, zatímco naslouchající průběžně měnili poslintaná trička.

A na závěr ještě něco faktografických údajů:

The Old Republic se bude odehrávat zhruba 300 let po událostech ze série Knights of the Old Republic a nějakých 3600 let před prvním ze Star Wars filmů.

*Budou tu dvě frakce. Republika a Impérium Sithů. Obě před časem uzavřely příměří, to však nyní padlo a rozpoutala se opět válka.

*Každá frakce se bude skládat z několika odlišných tříd. Představeny byly pouze dvě základní: Jediové (Republika) a Sithové (Impérium)

Foto: Hratelně.cz

*Republika není ta „dobrá“ a Impérium to „špatné“. Hodní a zlí budou existovat v obou frakcích. Můžete být čestným Sith Lordem nebo bezohledným rytířem Jedi. Také „šedé“ charaktery jsou ve hře. Pak je třeba udržovat balanc mezi dobrými a špatnými rozhodnutími. Každá cesta má mít své nevýhody a výhody.

*V rámci příběhu každého hráče dojde k momentům, kdy bude zapotřebí se rozhodnout. Tato rozhodnutí budou mít dalekosáhlý význam. V MMO hrách není žádná možnost uložení, důsledky jsou trvalé a zůstanou na postavě viset až do konce.

*The Old Republic obsáhne planety, místa, kreatury, postavy a další materiály, které ve Star Wars univerzu dosud nebyly k vidění.

Foto: Hratelně.cz

*Bude možné vytvářet vlastní předměty. Tato činnost by se měla pojit s určitými povoláními, takže nečekejte, že Sith usedne za krejčovský pult apod.

*Souboje mají být velmi dynamické, svižné a pohledné, přesto však budou taktické a zřejmě na způsob World of Warcraft a jemu podobných.

*Hra bude ručně kreslená a graficky se chce odlišit od Star Wars Galaxies, což je patrné na komiksovém stylu.

 

Právě se děje

Další zprávy