Rozhovor s Celegornem, grafikem Dark Elf

Zdeňek Pletka
22. 12. 2006 0:00
Povídání o tom, jak se maluje grafika k internetové hře, jak vzniká herní mapa a vůbec ponoření se do zákulisí světa Dark Elf.

Naši recenzi na hru Dark Elf najdete zde.

Ondřej Merta je autor většiny grafiky v internetové hře www.darkelf.cz, kde dokončil monumentální dílo - ohromnou herní mapu. Není tedy lepší příležitosti kdy ho vyzpovídat, než teď.

Ahoj Ondro, můžeš se čtenářům nejprve představit?
Hráči Dark Elfa mě znají pod nickem Celegorn. Jsem autorem více než 150 obrázků, které se ve hře používají. Rozsah mé práce je od obrovských map až po malinké ikony staveb. Navíc mám ještě minimálně dalších pár stovek obrázků v rukávu a nesmím o nich mluvit, dokud nebudou hotové.

Foto: Hratelně.cz

Jak to všechno začalo? Kdy jsi začal pracovat pro Dark Elfa?
S autorem hry jsem začal spolupracovat asi po roce hraní a od té doby maluji vše, co je potřeba. Přes den pracuji jako učitel, po večerech maluji a takhle tomu jsou již více než tři roky, takže někdy sním o tom, že ležím v rakvi a ještě na víko zespoda vyškrabávám ikony.

Co tě na malování nejvíce baví? Mapa je opravdu ohromná, kde na to bereš energii?
Malování je doslova můj život. Nepřeháním, když řeknu, že kreslení mi pohltilo veškerý volný čas. Můj způsob odpočinku obvykle bývá ten, že začnu malovat jinou sérii obrázků. Například mapu maluji již rok, co měsíc, to jedna oblast. Energii a chuť do toho mi hodně dávají samotní hráči, poskytují mi motivaci do další práce i zpětnou vazbu na to, co se jim líbí.

Na co se hráči nejvíce ptají? Co chválí a co kritizují?
Mapa se jim hodně líbí, jedinou kritiku mají k tomu, že tak detailní je trochu nepřehledná a lidé hrající roky na té původní mají problém si zvyknout. Také dostávám otázky: "Jak to, že kreslíš takové obrázky?", nebo: "Řekni mi, jak mám nakreslit svojí mapu?". Snad tím, že zde poodhalím roušku tajemství mé dílny, uspokojím některé zvědavce (nebo tím spustím lavinu)

Kdo vymýšlí herní svět?
Každý i sebemenší obrázek ve hře musí mít souvislost s ostatní grafikou. Jak provedením a stylem grafiky, tak volbou barev, ale hlavně obsahem. S tím souvisí i fakt, že za každým obrázkem je odpovídající studium podkladů. Než jsem nakreslil močál v Říši bažin, věnoval jsem se na internetu několik dní jeho studiu. Zajímalo mě jak vypadá, jaké tvary mají stromy, které tam rostou, jakou barvu má tráva na jejich povrchu atd. Pak následovalo pár cvičných pokusů, a teprve až jsem byl spokojený, pustil jsem se do kresby velké bažiny.

Foto: Hratelně.cz

Co děláš kromě Dark Elfa?
Kromě tvorby počítačové grafiky maluji i klasickým způsobem perokresby a oleje. Přiznám se, že některé techniky při tvorbě grafiky jsou velmi podobné těm, které používám při olejomalbě. Jedná se hlavně o práci s vrstvami a stínování polygonů.

Můžeš předvést, jak obrázek vzniká úplně od začátku?
Většinu větších obrázků začínám kreslit jako klasickou skicu tužkou. Jednak je to rychlé a můžeme donekonečna s LP (autor Dark Elfa) konzultovat její použití ve hře. Jen pro titulní stranu jsem musel nakreslit čtyři takové návrhy, než byl LP spokojený.

Při práci v Photoshopu, mém milovaném nástroji, je velmi silnou technikou práce ve vrstvách. Funguje to, jako by jste měli několik průsvitných papírů s částmi obrázků na sobě. Na tu nejspodnější vrstvu vložím obrázek původní skicy a nástrojem, který se jmenuje laso postupně ohraničuji a vybarvuji plochy obrázku barvou.

Typickým rysem darkelfovské grafiky, který byl na obrázcích od samotného začátku, je použití černé kontury. Proto vytvořím nejvyšší vrstvu v celém sloupci, kterou nazvu kontura (každá barva má vlastní vrstvu). A v této vrstvě poctivě otrocky vyčtverečkuji obrysy hlavních barevných polí.

Foto: Hratelně.cz

Tím se dostáváme k závěrečné části. Podobně jako u olejomalby začínám stínovat barevné polygony. Kouzelnou hůlkou vždy určím část, na které chci pracovat a pak vrstvu, jenž si vytvořím, a která je určená pro stíny. Také si musím nastavit průhlednost štětce. Černou je nutné vždy doplnit i bílou barvou pro zvýraznění kontrastu (důležité zejména u zbroje a jiných kovových součástí). Trpaslíka ještě pro zvýšení plasticity doplním stínem. Celý obrázek jsem namaloval za dva dny.

Díky Ondro za rozhovor, chtěl bys něco vzkázat čtenářům?
Rád bych vás pozval ke hraní Dark Elfa, uvidíte tam mé obrázky takříkajíc "in action" a to je to, co si každý autor nejvíc přeje. A možná tam narazíte i na jednoho přisprostlého a ukecaného trpoše Gunillu - to jsem také já. Ahoj Ondra alias Celegorn.

 

Právě se děje

Další zprávy