Nedávno prošly stránky změnou, když YouTube přetransformoval svůj vzhled, s důrazem na strukturu oblíbených kanálů a napodobení stylu sociálních sítí typu Facebook. Také se mluvilo o tom, že začne vytvářet originální obsah a že se YouTube domluví s Disneym na ojedinělém disneyovském kanálu. Nyní se do hry vrací kdysi zvažovaná varianta předplatného. Majitelé kanálů by tak mohli svými někdy amatérskými a jindy velmi profesionálními a kreativními videy generovat zisk.
Exkluzivní placený obsah
Není nic snazšího, než si pustit video na YouTube. Tento videoserver je důkazem toho, jak internet ovlivnil způsob vnímání audiovizuální produkce. Televize s nalinkovaným programem působí archaicky vedle zcela otevřeného a svobodného archivu videí od uživatelů z celého světa. YouTube sice podobně jako další internetoví byznysmeni musí zvažovat riziko přítomnosti nelegálního obsahu a jak s ním naložit. Případ Megaupload ukázal, že kvůli pirátství mohou skutečně hrozit vysoké tresty.
Nesmrtelná reklama
Dnes má YouTube přes osm set milionů uživatelů, každodenně je zhlédnuto na čtyři miliardy klipů a videí. Pokud by YouTube zprovoznil službu předplatného, bylo by otázkou, kdo by jej využil. Také by hrál roli způsob přerozdělení peněz, tedy kolik by YouTube kasíroval z cizího představení. Zatím mohou uživatelé využívat partnerský program YouTube. Reklamu to však v dohledné době jen tak nenahradí.