Race Pro - nejrealističtější závody pro X360?

Radek Pergl
24. 9. 2008 0:00
Možná ano. Pro krále závodních simulací není takový úkol nedosažitelný.
Foto: Hratelně.cz

Závodní hry od studia SimBin nikdy nebyly arkádovými kousky ve stylu Need for Speed nebo FlatOut. Naopak, šlo o tituly hodně realistické, s maximálním důrazem na detail. A bude tomu tak i v chystaném titulu Race Pro, se kterým autoři chtějí prorazit na konzolovém trhu. Konkrétně mezi majiteli platformy Xbox 360, pro kterou je tenhle simulátor exkluzivně určen.

I když na letošní E3 prezentovali vydavatelé z firmy Atari verzi, ve které toho na koukání moc nebylo, nedávno předvedli novinářům aktuální „build“ a dojmy z něho jsou veskrze pozitivní. Hra nabízí celou řadu módů, a to jak pro jednoho hráče, tak on-linových. Asi nejtrvanlivějším herním režimem Race Pro bude klasická kariéra.

Foto: Hratelně.cz

Vžijete se do role nájemného jezdce, který na základě různých smluv postupně proplouvá seriálem závodů rozdělených podle kategorií vozů. Závody jsou různě honorované, a kromě peněžní odměny můžete při dobrém výsledku odemknout i speciální auta. Je ale škoda, že ve hře není nějaká „výkladní skříň“, tedy třeba garáž jako v Project Gotham Racing, kde byste si mohli hezky v klidu okouknout všechny ukořistěné káry.

Vývojáři se nechali slyšet, že chtějí vytvořit nejrealističtější závodní simulátor pro Xbox a to znamená, že hra nejspíš nebude příliš určena pro hráče, kteří jsou zvyklí jen stále na doraz a zatáčky projíždět za pomoci nerozbitných mantinelů. Tady totiž i drobná chyba a lehké poškození vozu může závodníka stát místo „na bedně“.

Foto: Hratelně.cz

Neznamená to ale, že by si užili jen ostřílení a hodně zkušení jezdci. Hra nabídne tři stupně obtížnosti lišící se hlavně stupněm počítačové asistence (dobržďování, kontrola trakce) v různých situacích. Můžete zvolit mezi Novice, Semi-Pro a Professional, přičemž nejjednodušší stupeň by měl být přístupný i relativním začátečníkům. Budou ovšem při jízdě muset dodržovat stejná zásady, jak při skutečné jízdě autem: autoři totiž kladou důraz na autentické chování aut, které by mělo odrážet jízdní vlastnosti skutečných modelů. Doba osvojení jízdních vlastností však není nijak drastická, a při závodě velice potěší i realistické chování protivníků řízených umělou inteligencí. A nejdete jen o to, jak dobře jezdí, ale i naopak o jejich „lidské“ chybování v obtížných úsecích trati.

Chování aut, respektive jejich reakci na vaše ovládání, lze ovšem upravit. Ve speciálním menu můžete nastavit všechny ovládací prvky, a nechybí ani opravdu detailní nastavení všeho možného. Možností je nepočítaně, od citlivosti brzd přes aerodynamiku až po chování pneumatik. Pro všechny motoristické fanoušky půjde o pravé orgie, sváteční jezdci mohou použít přednastavené volby a zajezdí si také.

Foto: Hratelně.cz

Jízdní vlastnosti se samozřejmě hodně liší také aut od auta. Autoři počítají s více než čtyřmi desítkami různých vozů, včetně klasických značek jako je Audi či BMW. A nechybějí ani luxusní kousky, jako je třeba Aston Martin DBR9. kromě výše zmíněného „vyladění“ vašeho plechového miláčka se můžete vyřádit i při úpravě jeho vzhledu. I když si barvy a motivy nemůžete vytvořit v nějakém speciálním editoru, většina hráčů si asi vybere z více než čtyř set možných kombinací.

Asi netřeba dodávat, že ať už zvolíte jakoukoliv barevnou kombinaci, bude vaše auto vypadat přesně jako jeho reálná předloha; modely vozů jsou skutečně dotažené do posledních detailů. A pozadu nezůstávají ani tratě. Jde samozřejmě o skutečné okruhy.

Foto: Hratelně.cz

Je jich sice jen kolem 15, což je méně než v některých konkurenčních titulech, ale zato jsou vyvedeny podle reálných předloh do posledního metru. V Race Pro si zajezdíte třeba na Laguna Seca, Circuit de Pau nebo Porta Portugal.

Graficky vypadá Race Pro velmi dobře, a to i díky již zmiňovanému důrazu na detail. Však se podívejte na okolní screenshoty. Ať už zvolíte pohled zpoza vozu nebo z kabiny řidiče, budete si připadat jako na skutečných závodech. Příznivci závodních simulátorů se skutečně mají na co těšit. Musí ovšem počkat do prvního čtvrtletí příštího roku.

 

Právě se děje

Další zprávy