První dojmy z hraní multiplayeru Call of Duty 4

Lukáš Bašta
9. 8. 2007 12:28
Jak se hraje betaverze Modern Warfare? My to víme!
Foto: Hratelně.cz

Kolegové ze serveru Ign.com, GameSpy.com nebo TeamXbox.com měli možnost osahat si americkou betaverzi Call of Duty 4: Modern Warfare o něco dříve a my vám předkládáme jejich dojmy.

Beta bude obsahovat tři různé mapy, několik zbraní a speciálních vychytávek, tzv. perků. Hráčům by měla vydržet co možná nejdéle, přičemž ale musejí počítat s tím, že veškeré nabyté zkušenosti se s vydáním plné hry smažou a oni budou muset hrát vše znovu. To v rámci zachování fair play a shodných startovních podmínek. My se však domníváme, že jistou výhodu budou mít majitelé bety stále.

Důležitou roli v Call of Duty 4 bude hrát systém zkušeností a hodností. Za každého zabitého protivníka dostanete 10 zkušeností, pokud půjde o Team Objective hru, kde se nebudete respawnouvat, bude to 50. Další body budete dostávat za plnění úkolů nebo pomoci při zabíjení nepřátel. V tomhle případě má být level cap na hodnotě 20 s tím, že se během bety bude měnit.

Foto: IGN.com

S vyšší úrovní a hodností se vám pak dostanou do ruky lepší zbraně a hlavně speciální schopnosti, které vám dají na bojišti jistou výhodu. Na začátku si tedy budete moci vybrat z několika předvolených tříd, ale jen co dosáhnete levelu 4 - hodnosti vojína, budete si moci udělat třídu vlastní. Tedy vybrat si výbavu takovou, jaká se vám bude líbit, hodit se do vašeho stylu hraní a hlavně na ni budete mít dostatek zkušeností. Během hry samozřejmě tohle všechno můžete měnit, podle nálady nebo dané mapy.

Zbraně, spousta zbraní
Zbraně se dělí na tři části. Primární jsou rozděleny do kategorií jako ostřelovačky, brokovnice, útočné pušky, lehké kulomety atd. Tyto pak můžete ještě upravit dokoupením periférií jako je například vrhač granátů. Důležité je také zvolit vhodné maskování. Během hry můžete samozřejmě vzít jakoukoliv zbraň, na kterou narazíte. Ta vám vydrží dokud nezemřete.

Foto: IGN.com

Sekundární jsou pistole. Každou z nich můžete vybavit tlumičem, což se hodí nejen, když vám dojdou náboje, ale hlavně na tiché zabíjení, jelikož při palbě s tlumičem se nepříteli neukáže na radaru odkud střílíte (u větších zbraní tomu tak je). Poslední jsou pak granáty ve standardních verzích jako frag, flag a stun, díky němuž protivníka zpomalíte a on nebude moci vás dobře zaměřit. V základu ponesete jenom jeden granát, ale s postupným zlepšováním jich můžete mít za opaskem i vícero.

Nemůže však chybět ani nůž, jenž se stane ultimátním zabijákem, jelikož zabíjí tiše a na jedno použití. Zbraní se pak týká ještě jedna drobnost a to challenges, které jsou přístupné na vyšších levelech. Budete odměňování za zabití x protivníků z podřepu, zastřelení y nepřátel skrze stěny, vyhozením z hráčů do vzduchu apod.

Nejen letecká podpora
Větší akci do hry přináší možnost povolání si různých posil. Pokud za sebou zabijete tři nepřátele, přivoláte si vozítko UAV, které vám odhalí na 30 vteřin pozice všech hráčů na mapě. Když zabijete pět nepřátel v řadě, můžete si zavolat letecký útok. Pokud se vám jich podaří zabít sedm, přiletí helikoptéra, která začne kosit každého oponenta v dohledu dá se však zničit zásahem do zadního rotoru. Tohle nejenže oživí hratelnost, ale také to přidá další taktické prvky. Co takhle nejdřív použít UAV na radar, odhalit pozice nepřátel a poslat jim tam air strike? Adrenalinu, který se vám napumpuje do žil, když slyšíte blížící se stíhačky, se prý jen tak něco nevyrovná.

Foto: IGN.com

Zvláštní schopnosti
Důležitou roli však hrají zmiňované perky. Ty můžete mít u sebe tři a každý z nich vám ovlivní něco jiného. První série má dopad na výbušniny, takže unesete více C4, granátů, raket, Claymore nebo uvidíte nepřátelské bomby dříve, než vám bouchnou před obličejem. Další se týkají boje - budete mít větší výdrž, dávat větší poškození střelbou nebo trhavinami, rychlejší nabíjení nebo možnost nebýt vidět na radaru, i když má nepřítel UAV. Poslední kategorie pak ovlivní váš sprint, přesnější míření, větší průraznost při střílení do zdí a materiálů, možnost posledních výstřelů, když vás někdo zabije, nebo při smrti odhodit ještě granát a vzít tak někoho sebou.

Smrt je prý v Call of Duty 4 velmi rychlá, i přesto, že budete mít zapnuté rychlé uzdravování. Díky pokročilé fyzice se dá prostřelit téměř vše, takže nikde nebudete v bezpečí. Když tedy zemřete, hra vám ukáže poslední vteřiny očima vašeho vraha, abyste věděli, jak k tomu došlo. Také se ukážou jeho perky, aby bylo jasné, proč vydržel takovou dávku z vaší zbraně atd.

Mapy z bety
K zahrání byly v betě tři mapy. První, Overgrown, je ruský les s několika opuštěnými domy, nicméně hlavní jsou rozsáhlé pláně a vyschlé koryto řeky. Jde tak hlavně o sniperský level, kdy se ostřelovači mohou schovávat v trávě. Autor z IGN si však pochvaloval, že síly jsou vcelku vyrovnané a ani snipeřui nemohou campovat moc dlouho.

Foto: IGN.com

Druhou je Vacant. Další mapa z Ruska, kde je opuštěné nádražní skladiště a kancelářská budova vedle. Oproti předchozí jde o spousty propletených chodbiček, místností a dveří, takže dojde na boj na blízko. Třetí je pak Crash, která jako by vypadla z Black Hawk Down. Dostanete se do města, v jehož středu je sestřelená helikoptéra. Můžete běhat po ulicích, chodbách, pokojích nebo střechách. Prý nejlepší ze všech třech.

K zahrání pak byly čtyři režimy - Free-for-all, Team Deathmatch, Team Objective a Team Tactical. První dva jsou v několika variantách, kdy se například neuzdravujete, nemáte HUD atd. Team Objecitve se vám otevře až na úrovni šest a obsahuje Domination a Search and Destroy. Dominace je pak typickým hlídáním pozic, jak to znáte například z Unreal Tournament, najdi a znič je zase jako Counter-Strike, jeden tým musí daný cíl zničit a druhý se jim v tom snaží zabránit. Mód Team Tactial nabízí Team Deathmatch a Search and Destroy ve verzích 2na2 a 3na3, takže zde jsou cítit zřejmě turnajové ambice.

Všechny názory se shodují v tom, že multiplayer v podání Call of Duty 4 je naprosto výtečný a když k tomu ještě přidáte propracovanou singleplayerovou kampaň, pak se s Modern Warfare tituly jako Battlefield nebo Quake Wars zřejmě nebudou moci rovnat.

 

Právě se děje

Další zprávy