Pirates of the Caribbean: At Worlds End

Radek Pergl
15. 6. 2007 0:00
Letní blockbuster se neobešel bez své hry.
Foto: Hratelně.cz

Staňte se pirátem snadno a rychle. Stačí si jen vybrat šátek správné velikosti, šavličku a papouška, abyste se po boku hlavních postav mohli vydat na proklatě pirátské dobrodružství. Ačkoliv název napovídá, že se hra bude točit kolem příběhu posledního z filmů, není úplně tomu tak, jelikož si projdeme události i z dílu minulého, Truhly mrtvého muže.

Divné však je, že se autoři moc s vyprávěním nepářou, ba vás vrhají z úrovně do úrovně, které sice mají podobnost s filmovými kulisami, nicméně to, co se v nich odehraje, je už většinou o něčem jiném. Samozřejmostí je také nějaká přidaná hodnota, zde v podobě nových lokací a postav, jež byly ve filmu jen nastíněny. Že byste si ale nějak rozšířili pirátské obzory, to také říci nemůžeme.

Foto: Hratelně.cz

#hodnoceni

Hlavním tahákem je, že se budeme moci vcítit do Jacka, Willa nebo Elizabeth, kteří se během několika hodin hraní různě střídají, nicméně hra za ně se moc neodlišuje. Piráti z Karibiku jsou totiž šermovačka každým coulem a ty ostatně máme rádi, zde je však všechno to bojování až trochu otravné a příběh budete odhalovat jen pokud jste opravdovými fanoušky trilogie. U Disneyho to měli totiž dobře spočítané, takže hlavní atak vedou přímo na vaše děti.

Z toho však plyne útrpná hratelnost, kdy se pořád něco mlátí, přičemž interakce s prostředím není téměř žádná. Levely jsou lineární, díky čemuž si Jack Sparrow může podat ruku s třetím Shrekem. Na každém rohu tak na vás někdo vyskočí a vy ho musíte zapíchnout, zpestřením jsou klasické souboje s bossy, nebo oblíbené pasáže ála God of War, kdy mačkáte klávesy během animací, aby se provedla nějaká akční scéna. Zde je však problém, že vám hra neukazuje jednotlivá tlačítka, ale jejich ikony (třeba skřížené meče, babo raď, co to znamená), což je trochu problém. Na druhou stranu checkpointy na save/load jsou rozmístěny celkem dobře, takže budete opakovat jen dané nepovedené akce.

Foto: Hratelně.cz

Jinak můžete jít v podstatě jen dvěma směry - tam a zpátky, byť občas narazíte na odbočky, kde třeba splníte některé z bonusových úkolů. Autoři se to místy snažili zahnat kamufláží sandbox her, tedy možností chodit na oné cestě tam a zpět s tím, že si můžete pokecat s různými charaktery a případně si s nimi hodit partičku Macháčka, ale i tenhle pokus opít nás rohlíkem jsme prokoukli. Pirát potřebuje rum a ne celozrnné pečivo.

Průměrné hratelnosti odpovídá i na pevno daná kamera, jež by zřejmě měla evokovat filmové záběry. To se bohužel nedaří a tu a tam díky ní ani pořádně neuvidíte. Proto ostatně při hraní vůbec nepotřebujete myš, leda že byste hru chtěli vypnout. Všechno ostatní se ovládá na klávesnici, kdy se postava pohybuje šipkami, klávesami z,x,c děláte tři různé útoky, které můžete shlukovat do šermířských komb, a tím kolem se pohybujete "inventářem", kdy pak během soubojů doplňujete zdraví pojídáním opečených kuřat, co vypadnou z gatí vašim protivníkům.

Foto: Hratelně.cz

Možná jste stejně jako my byli namlsaní grafickými hody z dojmů Michala Jonáše, jenž Piráty okusil na Xboxu 360. Bohužel, ačkoliv by PC výkonově jistě stačilo, zpracování hry pro něj je velká bída. Všechno je zde svým způsobem velká mizérie. Ať už jde o prosté textury, modely prostředí, nebo hrozné animace postav, které motion capture uvidí až v regálech prodejen videoher u konkurenčních titulů.

Pirates of the Caribbean: At Worlds End jsou typicky špatnou hrou podle filmu, kde autoři chtěli udělat spoustu věcí, nicméně ani jedna se jim úplně nepovedla. S jistým sebezapřením se hrát dají, ale nevidíme důvod, proč byste to dělali. Ani virtuální Keira Knightley, potažmo zbytek party, za to nestojí. Venku je spousta mnohem lepších her (nemluvě o tom, že je tam taky pořádné vedro, takže nejlepší bude vyrazit na Lipno a hrát si na piráty tam).

 

Právě se děje

Další zprávy