Monster Madness: Battle For Suburbia

Alena Varkočková
3. 2. 2007 0:00
Jak to dopadne, když se starý koncept akčních her potká s moderními technologiemi? Vznikne obrovská láska či naopak velké zklamání? UVNITŘ VIDEO
Foto: Hratelně.cz

Jestliže byste zabrousili do některého z žebříčků nejočekávanějších her pro nejbližší měsíce, nejspíše byste tam hledali Monster Madness marně. A není to rozhodně proto, že by se jednalo o hru špatnou, ba právě naopak, jen prostě nějak zapadla. Artificial Studios v tichosti připravují malé herní znovuzrození, jímž hodlají počítačovým hráčům, stejně jako majitelům Xbox 360 a PS3 po několika letech zprostředkovat kvalitní top-down střílečku ze staré školy. A jak se prozatím zdá, celkem se jim to daří.

Čtyři děti zachraňují svět
Příběh je jako vystřižený z béčkového hororového filmu, který najdete v každé horší videopůjčovně. Čtveřice studentů střední školy se rozhodla strávit víkend mimo domov, v klidu a hlavně bez rodičů. Z původně pohodového odpočinkového dvoudenního výletu se však stává noční můra. Po celém městě se totiž začnou šířit roztodivná monstra a je jen na této čtveřici, aby na vlastní pěst zjistili, jak vlastně k této události došlo a pokusili se ji řešit doslova všemi možnými prostředky.

Foto: Hratelně.cz

Obsahem singleplayer části je kooperativní hra až pro čtyři hráče, což pochopitelně pramení z obsazení příběhu. Kampaň by měla být údajně zcela lineární a to celkově ve více než 20 levelech, z nichž každý je poměrně rozsáhlý a s průměrnou hrací dobou okolo 30ti minut. Jejich obsah se řídí více-méně klasickým scénářem a vám se tak naskytne příležitost účastnit se nekončící frenetické akce v pěti obrovských prostředích, mezi nimiž se mohou objevit i úseky zasazené na území školy, hradu, města, obchodního centra, tělocvičny, parků atd. V multiplayeru se pak dočkáme klasických režimů jako Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, King of the Hill či speciální Monster Hunter, kde lidi a monstra bojují proti sobě.

Foto: Aktuálně.cz

Smrtící kočka v akci
Vzhledem k tomu, že podstatnou část hry budou tvořit boje s nestvůrami, nemohli autoři zanedbat ani tuto část. A tak se můžete těšit na celkově asi 50 druhů nepřátel, mezi nimiž nebudou chybět klasičtí příslušníci "těch zlých" jako jsou piráti, zombíci, stejně tak i třeba kostlivci. Tím ale výčet ani zdaleka nekončí, mimo těchto řadových krvelačných nestvůr se dočkáte také několika mini-bossů, jako je třeba vůdce Indiánské frakce či daleko zajímavější kočičí žena, jejíž zbraní není jen její sex-appeal, ale také klasické "kočičí" a neméně vražedné útoky.

Celému hernímu šílenství jsou poplatné i samotné zbraně, mezi nimiž je radno hledat jen vysoce účinné a smrtící futuristické kousky, které navíc bude možno intenzivně upgradovat prostřednictvím unikátních předmětů. V každém obtížnostním levelu jsou k nalezení trochu jiné, což vás nepřímo nutí k opětovnému hraní. Jak autoři slibují, nebude zkrátka a dobře možno dokončit sto procent ze hry na jeden jediný zátah, nýbrž bude nutné se po upgradu některé ze zbraní (motorová pila, brokovnice, kulomet, zbraň na řízené střely ap.) vrátit do míst dřívějších a vyždímat z nich to opravdové maximum. S výběrem obtížností pak souvisí i alternativní bonusový konec určený pro ty, kterým se podaří dokončit hru na nejvyšší obtížnost. Jako zpestření budou k dispozici i všemožná vozítka, létátka a chodítka (rozumějte buginy, mechové, vznášedla, lodě...) vše až po poslední plíšek vybavené zbraněmi, aby akce nestála.

Monstrózní hody
S tím souvisí fyzikální engine (na PC s podporou karet Ageia PhysX), který utáhne neuvěřitelné množství objektů. Nejenže se budete moci prořezávat tucty nepřátel, ale jejich odlétávající torza budou posouvat nábytkem, vozidly a dalšími těly. Samozřejmě každý z předmětů ve hře jako televize, kladivo, skříň, cedule atd. budete moci vzít a použít jako zbraň, nemluvě o gravitační vychytávce, která k sobě přitáhne všechny objekty v jisté vzdálenosti, aby jste je pak mohli vrhnout po hloučku nepřátel (spojitost s CellFactor není náhodná, autoři pracovali na jeho enginu a ukázkové demoverzi).

Podle okolních obrázků nebude výsledný herní dojem ani omylem kazit vizuální stránka, která ostatně staví na moderním Unreal Enginu 3. To mimochodem znamená detailní postavy, lokace, efekty výbuchů, stínování, odlesky. Vše se pak ponese výhradně v cartoonovém duchu, podobně jako u Stubbs the Zombie, tentokráte navíc podpořené důvěrně známými komiksovými bublinami. V souvislosti s kooperativním multiplayerem bývá častým kamenem úrazu nešikovná kamera, kterou se dle ohlasů daří dobře zvládat. Dokáže se dynamicky přizpůsobovat tomu, jak a kde právě bojujete, a tak v případě, že budete jako celá čtveřice zabíjet pohromadě, bude příjemně přiblížena. Naopak když se oddálíte, provede naprosto to samé i kamera a to tak, aby nebyl žádný z hráčů ochuzen o potřebný výhled.

Co se prozatímních dojmů týče, nelze než Monster Madness hodnotit kladně a s nadšením. Návrat ke starým dobrým kořenům akčního žánru potěší nejen zasloužilé pamětníky a tak má originální hra v dubnu tohoto roku poměrně slušnou šanci uspět jak mezi počítačovými, tak i Xbox 360 a PS3 hráči.

 

Právě se děje

Další zprávy