Hellboy - jeden hot a druhý čehý?

Alena Varkočková
7. 6. 2007 2:49
Zplozenec pekel, který však pomáhá lidstvu a má rád koťátka, se dočká i své videoherní adaptace.
Foto: Aktuálně.cz

Je to červené, má to rohy, byť upilované, a když to budete dost dlouho lechtat na patě, dá vám to svou přerostlou pěstí pořádně do držky, co to je? Většina komiksově pozitivních již tuší, že mluvíme o chlapci pekel alias Hellboyovi, populárním to komiksu Mikea Mignoli a slušném filmu s Kájou Rodenovic v hlavní roli, jak jinak než ruského záporáka. Nicméně virtuální dobrodružství narudlého reka nebude mít s tím filmovým mnoho společného a spíše se prý dočkáme realizace jeho starších sešitů. To ale neznamená, že by jak Del Toro nebo Mignola nemohli k Hellboyovi říci své.

Údajně by hlavní roli toho špatného měl tentokrát zastát Herman von Klempt, resp. jeho hlava (a taky jeho upravená gorilka), která ustála výbuch během nacistických okultních experimentů v roce 1939. Právě na jeho plány o ovládnutí světa má Hellboy narazit během svého vyšetřování a následně mu je všechny pečlivě překazit. Jak už to ale v komiksech chodí, bude muset několikrát dostat doslova pekelnou nakládačku, aby svého nepřítele na posledních políčkách porazil.

Foto: Hratelně.cz

Pro realizaci drahocenné látky bylo přizváno Konami, které následně povolalo do akce nezkušené Krome Studios. Zanechme však veškerou nedůvěru spolu s bačkorami za dveřmi a podívejme se Hellboyovi trochu pod studem zarudlé trenky. Autoři se sami dušují, že brali inspiraci jak z filmu i komiksu, přičemž vše by mělo vyústit v několik zajímavých možností, jakými je třeba kooperativní mód, kde si vyzkoušíte hru za všechny tři mutanty z Úřadu pro paranormální jevy: Hellboye, Abe Sapiena a Liz Shermanovou.

Foto: Hratelně.cz

Kdo by toužil po žánrovém zaškatulkování chystaného Hellboye, pak se jedná o čistokrevnou akční hru, hojně přirovnávanou k úspěšnému God of War. Jeho rysy však nejen lehce kopíruje, ale přidává i něco navíc. Základem všeho je několik útoků, které budete intuitivně řídit dvojicí tlačítek, z nichž jedno aktivuje jednodušší a druhé mocnější údery. Místo sražení k zemi budete moci své nepřátele pozvednout, roztočit nad hlavou či je použít jako zbraň proti jeho kolegům. Těmi se stanou některé z nabízených monster, mezi nimiž nebudou chybět ďáblíci, samurajové, démoni a další. Podobnost s God of War se odráží i v občasných minihrách, které budou orientovány na zabíjení menších bossů a jejich obsahem bude kupříkladu mačkání odpovídající klávesy v tu správnou chvíli, což vám umožní provést finální smrtelný útok.

V mnoha tiskových materiálech se hovoří o vysoce destruktivním prostředí, čemuž přikyvují i ti, kdo si již vyzkoušeli krátké beta-demo. Na seznamu rutinních aktivit v Hellboyovi se tak objeví ničení soch, slabších stěn či vyrvávání vodovodních trubek, přičemž získané předměty lze jednoduše ze země pozvednout a použít také proti nepřátelům. A o podobné smrtící rozlámané kousky nebude údajně v herních lokacích vůbec nouze (mezi potvrzenými destinacemi nechybí starověký hrad, Japonsko či vyprahlá poušť).

Foto: Hratelně.cz

Soudě dle dosavadních reakcí si Hellboy zakládá především na jednoduché a svižné hratelnosti, jejíž ovládání se vám pod kůži dostane nezvykle rychle. Již za několik málo chvil strávených ve hře tak budete předvádět i pokročilé herní pohyby, což se bude jistě líbit příznivcům lineárních mlátiček. Heslem "v jednoduchosti je síla" se tedy nesou i občasné zbraňové souboje s pistolemi, jejichž zaměřování na sebe takřka neustále bere sama hra, a tak se nemusíte prakticky ani obtěžovat s výběrem následujícího terče.

Vizuální kvality Hellboye jsou momentálně stále trochu rozporuplné, přeci jenom aktuální obrázky zrovna nenajdete ve slovníku u popisu slova next-gen a oscilují mezi slušnými a průměrnými. Nicméně samé superlativy se prozatím linou na adresu práce se světlem, které se bude linout například od žhnoucí paže hlavního hrdiny nebo od blesků během bouřky, kdy budou stíny problikávat na všechny strany. S radostným úsměvem na tváři můžete také zamávat všem hrám s nepříjemnou statickou kamerou. V této ji budete volně ovládat pomocí jedné analogové páčky, což by mělo zcela eliminovat případné problémy se špatnou orientací v herním světě.

Podle prozatím dostupných informací by mohl být Hellboy zářným příkladem hry, která sice vzniká na základě veleznámé předlohy, i přes to ale nabízí chytlavé herní principy spolu s propracovaným herním světem. Nehledě na to, že na vypilování mají autoři vzhledem k plánovanému vydání neurčitě na rok 2007 možná i dost času. Hellboy by si jistě zasloužil nějakou pekelně dobrou akci.

 

Právě se děje

Další zprávy