Heavenly Sword - bohyně války?

Alena Varkočková
22. 2. 2007 18:14
Krásné dlouhé zrzavé vlasy, vypracovaná figura, uhrančivé modrozelené oči, opravdu sporé oblečení a velký mečák. Hrdinku této bojovky prostě budete milovat!
Foto: Hratelně.cz

Heavenly Sword je klasický zástupce her, které náhlým a nečekaným úderem vyrazí dech většině herní komunity (v tomto případě to byl pozoruhodný trailer na E3 2005), aby následně přišla vlna střízlivění a pochybovačnosti o tom, zda bude realita tak růžová, jak se zdá. Jak měsíce plynuly a Havenly Sword začal nabývat jakýchž-takýchž rozměrů, máme již nyní téměř jasno. V průběhu tohoto roku se k nám dostane v mnoha ohledech originální, zábavná, ale především skvěle zpracovaná bojovka.

Konkurence pro Laru Croft
Žánrově sami autoři hru přirovnali ke klasickým akčním filmům a přesně jako při jejich sledování byste se v průběhu hraní měli údajně cítit. Nám ale úplně postačí vědět, že se jedná o zástupce hack'n'slash akce s půvabnou hlavní hrdinkou Narikou. Její příběh se točí okolo bájného meče, "nečekaně" pojmenovaného Heavenly Sword, který mají právo ovládat jen bohové. Poté co se k moci dostane zlotřilý král s genocidními choutky a vyvraždí velké procento jejích známých, něco se v naší hrdince vzbouří a to něco také uchopí mocný meč s cílem zachránit ze situace, co se dá. Vzhledem k tomu, že se však nejedná o bohyni (ač by tomu možná její křivky mohly nasvědčovat), vysaje z ní zbraň téměř veškerý život a oslabena v posledních hodinách svého života se vydává na strastiplnou pouť, na jejímž konci snad čeká kýžená pomsta.

Foto: Hratelně.cz

Jak tedy příběh sám o sobě napovídá, jako jediný smrtící předmět byl do rukou rudovlasé modrooké křehotinky dán právě onen magický meč se silou stáda volů, s nímž nebude jen bezcílně máchat kolem, nýbrž zasahovat efektivní rány a skládat komba. Ačkoliv by tedy mohlo vše nasvědčovat tomu, o jakou bezduchou akci půjde, autoři se tomuto označení zásadně brání a poukazují na údajnou propracovanou umělou týmovou inteligencí, na níž bude ovládání každého útočícího jedince přepnuto ve chvíli, kdy se ocitne v hloučku okolo naší hrdinky. Umělá inteligence celkově se zdá být propracovaným elementem hry, který z nemotorných útočníků udělá samostatně myslící protivníky.

Foto: Hratelně.cz

Je libo malé dýky či velký meč?
Aby nebyla akce úplně jednotvárná, bylo božskému meči přiřčeno několik podařených mutací. Ty jsou celkově tři a budete mezi nimi moci přepínat kdykoliv. První sází na rychlost a tak velký meč rozdělí do dvou malých dýk, které jsou účinné zejména v boji jeden na jednoho. Další možnost se vám osvědčí v případě, že ve hře potkáte celou skupinku nepřátel a nebudete schopni prolomit jejich obranu. Jedno účinné máchnutí velkým mečem je sice trochu pomalé, zato nepředstavitelně efektivní. Poslední spočívá v přeměně na asi nejslabší řetězy, které ovšem mají největší plošnou účinnost. Hrdinka je kolem sebe roztočí obrovskou silou, čímž vyhodí do vzduchu několik jednotek, které následně dorazí v efektivním kombu.

Tím ani zdaleka bojové možnosti nekončí a to díky plně interaktivnímu hernímu prostředí, kde budou trpělivě vyčkávat dřevěné židle, barely, mísy, stejně jako zbraně nepřátel, které mohou být zvednuty a použity na vaši obranu. Není divu, že je akce častokrát přirovnávána k současnému nekorunovanému králi bojovek na PS2, God of War, z jehož konceptu si autoři nabrali hektolitry inspirace. Dokumentují to ostatně i přítomné minihry prověřující vaše reakce v mačkání zobrazovaných kláves, které byly nedílným a poměrně osvědčeným elementem hratelnosti v God of War. Prozatím tedy vše nasvědčuje tomu, že alespoň co do stránky koncepční bychom mohli mít co dočinění s hrou minimálně srovnatelnou.

Foto: Hratelně.cz

Frenetická bojovka a ještě trochu víc...
Od možné nálepky "bezduchá rubanice" se chtějí autoři vzdálit i díky slibovaným náznakům RPG prvků, jež budou neodmyslitelnou částí hratelnosti. Přestože jsou souboje samotnou esencí hry, důležitou roli sehraje i vývoj naší hrdinky. Ta bude v průběhu získávat zkušenosti a tím pádem i nové schopnosti, které ve výsledku vyústí ve slibovaný a opravdu slušný počet až 1000 různých bojových pohybů.

Velkým strašákem, jež se nad hrou vznáší i poté, co měla celá řada zahraničních novinářů možnost si ji na vlastní prstíky osahat, zůstává kamera, asi nejčastěji skloňovaný zápor hry. Ta se v mnoha případech chovala jako přišpendlená k samotnému hráči, a tak jste třeba protivníky, které jste zrovna zabíjeli, ani okem nezahlédli. Každopádně prezentované demo je již několik měsíců staré a tak doufejme, že i na tomto aspektu autoři zatím pracují.

Foto: Hratelně.cz

Od čeho si naopak je třeba hodně slibovat, je grafika, o níž se mluví jako o možná nejlépe zpracovaném PS3 dílku, který možnosti této poměrně nové konzole využívá jak jen launchový titul může. Boje by měly probíhat v perfektně nadesignovaných arénách stejně jako volných prostranstvích inspirovaných antickou fantasy tématikou s nádechem východních kultur. Počítat je třeba i s velkou interaktivitou a desítkami nepřátel, s nimiž hra zachází naprosto nenuceně a realisticky. Nehledě na naprosto čisté a propracované animace. A co by to bylo za mlátičku, kdybychom čas od času nenarazili i na nějakého toho bosse.

Vzhledem k tomu, že Heavenly Sword ještě nemá stanoveno pevné datum vydání, dá se snadno očekávat, že se hry dočkáme až po oficiálním zahájení prodeje PS3 v ČR (23.3.), tudíž si pro svou vlastní kopii do obchodu budou moct běžet všichni bez rozdílu státní příslušnosti. Vypadá to, že sličná Nariko to roztočí na plné obrátky.

 

Právě se děje

Další zprávy