Harry Potter and the Half-Blood Prince - GC dojmy

Alžběta Trojanová
26. 8. 2008 0:00
Jak jsme si osahali Harryho Pottera.
Foto: Hratelně.cz

Harry Potter a Princ dvojí krve byla hra, která si na Games Convention zasloužila pořádnou dávku pozornosti. První den se nám tak kupříkladu předvedla dvojčata Phelpsovi (ti dva, co hrají bratry Weasleyovi), jak si to spolu rozdala v kouzelnickém duelu. A právě takovéhle minihry jsme měli možnost si v Lipsku osahat.

Zmíněný duel tak probíhal zpočátku poměrně zábavně – ovladač Wii je už typicky vaše kouzelnická hůlka. Některými poměrně cool pohyby tak vysíláte kouzla proti vašemu nepříteli - zkřížíte ruce a máte obrané kouzlo, Máchnete oběma rukama do strany a vypustíte nějaký ten slušivý fireball na protivníka. Ovladač tu funguje poměrně spolehlivě, protože nemusíte být nijak přesní, hra si vašeho protivníka zaměří sama. Trochu nás tu ale zklamaly jiné věci – pohled je čistě z třetí osoby prvního hráče, bez možnosti splitscreenu.

Foto: Hratelně.cz

V multiplayeru tak bude druhý hráč vždycky v pozadí, což se nám nezdá možná úplně fér. Ovšem z vlastní zkušenosti víme, že i odtamtud vás druhý hráč může snadno porazit. Takový pohled vás tak nijak zvlášť nediskvalifikuje co do hratelnosti, ale spíš se jedná o nepříjemný pocit méněcennosti.

Foto: Hratelně.cz

Další věc, co nás mírně otrávila, byla celková délka a nedostatek napětí při takovýchto kouzelnických bitkách. Všechno se šíleně vleče, nemluvě i o celkové formálnosti duelů, kdy se vzájemně soupeři vždy uklání, což je zkrátka opruz. Skutečnost, že je tak souboj rozdělen až na tři kola je podle nás chyba. Jedno by stačilo docela dobře a alespoň by přidalo na akčnosti.

V duelech si pak budete moci zahrát za většinu z vašich oblíbených postav, které se vám postupně odemknou, stejně jako různé prostředí, kde se duel bude odehrávat. Kromě školních chodeb nás tudíž čekají i exteriéry kolem Bradavic.

Další předváděnou minihrou bylo dělání lektvarů. Vzhledem k tomu, že předloha se právě výrazně točí kolem tohoto školního předmětu a jisté staré učebnice, bude tvorba lektvarů to hlavní.

Foto: Hratelně.cz

Myšlenka je jasná – musíte přidávat přísady dle receptu, míchat a zvyšovat oheň dle instrukcí (při takových činnostech se nám mění barva a je tudíž třeba odhadnout, kdy ještě ohřívat či míchat a kdy již vše utnout). Právě u téhle minihry se ale nejvíce ukázalo poměrně zmršené ovládání. Ukázat hůlkou na přísady a hodit je do kotlíku byl občas docela problém. Nemluvě o tom, že i míchání lektvarů trpělo stejným nešvarem jako duely, a to zbytečná délka.

Ve hře nebude chybět ani Famfrpál, ačkoliv se na něj v posledních filmech nedostalo. Závody budou jednoduše řešené v podobě prolétávání hvězdiček. Čím přesněji budete prolétávát, tím budete rychlejší. Famfrpál vypadal už jednodušeji a zábavněji ze všech předváděných miniher (bohužel ale i nejobyčejněji).

Závěrem jsme se ptali i na vydáni hry, vzhledem k absurdnímu posunutí premiéry filmu. Bohužel odpovědi jsme se ale nedočkali. Warrneři totiž svoje odsunutí s nikým nekonzultovali a v EA tak způsobili dobrý zmatek. Hra tak bude hotová do dvou měsíců, ať již situace dopadne jakkoliv. Kdy ale půjde do světa – to ještě nikdo neví.

 

Právě se děje

Další zprávy