Gears of War 2 - hlavně si zastřílet

Martin Pelyněk
10. 10. 2008 0:45
Druhá a ještě drsnější fáze oblíbené akce.
Foto: Hratelně.cz

První díl Gears of War z roku 2006 je herním důkazem toho, že lidé nevyhledávají pouze originální, komplexní a rafinované věci. Neplatí to samozřejmě absolutně, ale pět milionů prodaných kopií relativně stereotypní a ne zrovna promyšleným příběhem podepřené hry mluví samo za sebe. Ne, nechceme shazovat strhující dojem, na který dodnes mnozí hráči nedají dopustit. Nakonec i my jsme s chutí vypnuli a zaťali prsty do tlačítek spouštějících střelbu. Proti gustu žádné dišputace. Ale je dobré vědět, že Gears of War 2 ( předešlé preview zde) je tím posledním parketem, kam by se šly předvádět inovace.

Dvojka už je každopádně prakticky hotová, aspoň šéfdesigner Cliff Blezsinski to hlásí, kudy chodí. Tuhle byl třeba v Londýně a měl sebou pokročilou verzi svého dítka, kterou nechal vybrané novináře vyzkoušet. A díky nim jsme moudřejší i my.

Foto: CVG.co.uk

Známý ženský hlas vás na začátku patřičně stručně uvede do víru událostí. Lidstvo sice napnulo proti hrozbě mimozemských Locustů všechny své síly, ale jak vidno, nestačilo to. Poslední lidská baště Jacinto se chystá na zcela zásadní vzdor. A v řadách obránců nesmí chybět ani starý známý Marcus Phoenix, kterému virtuální steroidy nadělily ještě větší svalstvo. Pokud jste si oblíbili spíše jeho parťáka Dominica Santiaga, nemusíte truchlit – také on třímá svůj kvér pevně v rukou.

Foto: Hratelně.cz

Právě Dom se dostane do příběhového popředí, když se hned po rychlém tutorialu (naštěstí půjde přeskočit) dozvíte, že kromě miliard dalších odnesla invazi Locustů právě jeho žena. Zjevně ale nebyla usmrcena, nýbrž pouze zajata. O to větší motivační motor v pozadí hry startuje. Příběh by ale měl být vůbec silnější než minule. Brzy zjistíte, že za zhoubou lidstva nestojí pouze Locusté, ale také neznámý vir zabíjející na potkání.

Gears of War 2 bude pokračováním tělem i duší. Už kvůli krátké vývojové době nepřekvapí, že pilíře hratelnosti zůstanou nezměněny. Spousta misí bude opět probíhat starým dobrým způsobem, kdy se s hrdinou kryjete za překážkami a snažíte se dostat do co nejvýhodnější pozice pro střelbu. Popravdě, je to zábava a v Epic Games vědí, jak ji inscenovat znovu a znovu tak, aby hráčům nepřišlo, že uvízli ve stejném mustru.

Foto: Hratelně.cz

Ve druhém díle ale narazíte na slušný příděl misí, které vás z tohoto schématu vytrhnou zcela. Například, když Marcus a Dominic dostanou za úkol ohlídat konvoj armádních strojů, putujících z města do místa zvaného Lockdown. Mise bude probíhat tak, že oba parťáci sedí na mohutných mašinách pomalu jedoucích vpřed a jistě uhodnete, co na nich budou dělat. Skutečně, střelba prakticky neutichne. A to ani tehdy, když se stroj pod nepřátelským náporem porouchá. Pak se hodí nová postava známá jako Dizzy. Ta dokáže mašinky opravit. Půjde o pořádně frenetickou akci, zakončenou majestátní bitvou proti Brumakovi.

Později se podíváte také do zasněžené vesničky, ve které si užijete mnohem otevřenější hratelnost a potkáte nový typ nepřítele. Locusta, který vypadá jako pes a chová se jako japonský letec za druhé světové války. Na chlupatých zádech má připevněnu dobrých pár kilo výbušniny a snaží se na vás za nepříjemného ryku naběhnout. Člověk by neřekl, jak to přidá na adrenalinu, když na vás takové zvířátko pádí a vy si zároveň musíte bránit zadky proti tradičním nepřátelům. Díky bohu, že brzy po začátku hry dostanete do ruky brokovnici. Ještě lepší je ale další nová zbraň – „mortar“. S ním je třeba poněkud zdlouhavě manipulovat, když ale konečně vystřelí, pěkně to pošimrá samotného Brumaka.

Foto: Hratelně.cz

Potěší, že můžete odložit střelnou zbraň a konečně využít vlastních paží. Má to být prý obzvlášť intenzivní zážitek, když protivníka ubijete holými pěstmi. Nebo mu dáte jenom pár ran a omráčeného si ho vezmete jako živý štít. Doplňme ještě, že podobně jako v jedničce, také tentokrát budete sbírat noviny a vyplňovat tak prázdná příběhová místa. Chybět nebudou ani achievmenty v podobě obzvlášť náročných výzev, které dodají hře motivaci a šťávu.

Kromě singleplayerové kampaně, která má být mimochodem delší než pětihodinovka v předchůdci, nabídne Gears of War 2 také silný multiplayerový komponent. Půjde rovněž o evoluci multiplayeru z prvního dílu s několika novými módy a vychytávkami. Třeba v jedné úrovni spadne lavina a odkryje zcela nové lokace. Ladem nezůstane určitě ležet kooperativní multiplayer, kterému je kampaň ostatně šita na míru angažováním dvojice hlavních postav.

Foto: Hratelně.cz

Gears of War 2 je ve vývoji exkluzivně pro Xbox 360. Pravděpodobnost, že se objeví na Playstation 3 hraničí s nulou. O něco větší šance je s PC konverzí. Ostatně, na počítači se objevila už jednička (recenze PC verze zde). S dvojkou je to ale nahnutější - Cliff Blezsinski se nechal slyšet, že je PC mrtvé. To si sice nemyslíme, ale my také nepatříme k těm, kdo by o osudu hry rozhodovali. Můžeme jen doufat.

U málokteré hry máme před vydáním nějaké jistoty. Gears of War 2 je výjimkou. Víme téměř přesně, co dostaneme. Akci, akci a nic než akci. Lepší technologie, respektive vystavení Unreal engine 3 až na dřeň zajistí ještě explozivnější zážitky. A to je nakonec přesně to, co si přejeme. Nebo ne?

 

Právě se děje

Další zprávy