GC 08: Far Cry 2 - letmé dojmy z hraní

Petr Ciesarík
24. 8. 2008 17:02
Projeli jsme se autem a postříleli pár kumpánů.
Foto: homepage

Po fiasku u LOTR: Conquest jsem si chtěl zlepšit náladu u něčeho lepšího. Zpozoroval jsem Ubisoft, jenž měl na letošním Games Convention v Lipsku docela silný stánek, v němž nabízel k zahrání své největší chystané pecky. Mezi nimi bylo i velice očekávané Far Cry 2 (dále pak Brothers in Arms: Hell's Highway, Tom Clancy's EndWar...), a tak jsem neváhal, naběhl jsem tam, chopil se ovladače a pustil se do krátkého hraní.


Čtěte také: SPECIÁL: Games Convention 08


Ocitnul jsem se v jakési začáteční místnosti s "save checkpointem" a hned poté jsem vyrazil na briefing, který mi dali šéfové mé frakce. Úkol zněl jasně, vyrazit k železniční stanici a pořádně to tam vytřískat. Animace postav při zadávání úkolů byla docela pěkná a vypadala věrohodně. S vidinou první mise jsem se vydal najít cestu ven z domu a nemůžu si odpustit poznámku, že tady to tvůrci udělali docela rafinovaně. Vyjít můžete jen jedněmi dveřmi, jelikož ostatní jsou zatlučeny dřevem, čili bylo nemožné jimi projít (to samé platí o oknech). Našel jsem tedy "funkční" dveře a místo toho, aby se mi po zmáčknutí tlačítka otevřely, postava na ně efektně zaklepala a hlídač mi z venku otevřel - je to takové zajímavé zpestření, které ve mně nabudilo pocit, že jsem opravdu v nějakém důležitém sídle.

Foto: Hratelně.cz

Ve vesničce to vypadalo celkem klidně a každý si hleděl svého. Našel jsem si volnou káru a rozjel jsem to podle mapy na místo činu. Jízda se nesla v poklidném stylu až do té doby, než jsem dojel k prvním banditům, kteří mě hned začali kropit olovem, na což jsem odpověděl hbitým vystoupením a svižnou palbou. Po rychlé přestřelce jsem chtěl nastoupit a pokračovat dál, ale než jsem došel k autu, má postava začala kolabovat, protože potřebovala svou pravidelnou dávku léků. Já - v nečekaném šoku - jsem nevěděl, co mám dělat a jelikož byl přiložený popis ovládání německy, musel jsem postupně pomačkat všechny klávesy na gamepadu, až se mi nakonec podařilo do sebe vhodit léky.

Foto: Hratelně.cz

V opět normálním stavu jsem se rozjel dál a k mému překvapení na mě zaútočili další bandité, kteří už ale měli dobře vybavené auto, a tak jsem se rozhodl použít předchozí taktiku. Vyběhnul jsem z auta, schoval se za nejbližší křoví a opatrným vykukováním jsem ničil nepřítele. Ovšem tentokrát už to nešlo tak hladce, neboť přijely posily, které mě dostaly se svými spojenci do kleští, a já byl totálně nahraný. Statečně jsem vzdoroval, ale nebylo mi to k ničemu platné a padl jsem. Nebo ne? Když už jsem myslel, že jsem definitivně mrtvý, přiběhl neznámý kolega, který mi pomohl vstát, a já byl opět připraven k boji, byť jen s obyčejnou pistolí.

Foto: Hratelně.cz

Avšak ne na dlouho. Potkala mě totiž jedna smolná a docela vtipná věc - můj Xbox 360, na němž jsem hrál, to nevydržel a odmítal pokračovat v hraní. Fajront. V té chvíli ke mně naklusal jeden maník z Ubisoftu a i když konzoli opět nahodil, nepokračoval jsem v hraní, protože se mi nechtělo znovu absolvovat tu dlouhou štreku. Raději jsem uvolnil místo někomu dalšímu. Mimochodem, jakmile jsem se otočil, měli tam pracovníci plné ruce práce s nahazováním tří spadlých počítačů.

Far Cry 2 se tváří rozhodně tak, jak jsme na něj zvyklí s různých gameplay ukázek a trailerů. Sice šlo vidět, že Ubisoft přivezl do Lipska velmi rozdělanou verzi (při loadingu na mě vybafly všelijaké příkazy, které jsem musel odklikat), ale to nic nemění na tom, že jsem si i při tom krátkém hraní dobře bavil. Okolní krajina navíc vypadá perfektně a zarostlou džungli střídají vyprahlé savany (jen nějaké to zvíře jsem nepotkal). Zkráceně řečeno, pokud Ubisoft do vydání vyloženě nic nepokazí, bude Far Cry 2 jednoznačně jedna z největších pecek letošního podzimu.

 

Právě se děje

Další zprávy