Deset nejočekávanějších PS3 her - 2. díl

Jan Haďátko
29. 3. 2007 0:00
Co jsme včera načali, dnes dorazíme. Jaké hry tedy obsadily první pozice nejzajímavějších titulu pro PlayStation 3?
Foto: Hratelně.cz

Sledujte náš PlayStation 3 speciál zde!

5. Home
Výrobce: SCEE
Vydavatel: SCEE
Datum vydání: listopad 2007
Jistě, jistě... Home není tak úplně hra a zařadit jej tak mezi 10 nejočekávanějších titulů na PS3 pro tento rok může být tak poněkud diskutabilní, ale... ale výjimky potvrzují pravidlo a Home jednoduše svým způsobem vypadá skutečně výjimečně. Tak výjimečně, jak jen může vypadat rozhraní nahrazující zažitý statický svět tabulek, ikon a kurzorů, světem dynamickým, živým a proměnlivým. Světem virtuálním, kde hráč přestává být kurzorem mezi ikonami a stává se virtuální identitou ve skutečném 3D prostoru. Světem, kde hráči spolu prostřednictvím svých avatarů komunikují, scházejí se, chodí hrát PS3 hry, baví se, nakupují, předvádějí ostatním své úspěchy či na PS3 uložená média, chodí do kin atd. Světem, rozděleným na soukromý sektor, který si hráči zařídí podle svého a veřejný sektor, kde můžou vývojáři, ale i firmy z neherních branží pořádat předváděčky svých produktů, turnaje, párty k vypuštění svých her a celou řadu jiných akcí, akcí pro uživatele Home. Světem, který vás ovšem nenutí stát se jeho součástí, chcete-li dělat pár nejzákladnějších věcí (video chat, jít hrát se známými online...), protože v něm je prostor i pro rychlá řešení toho základního prostřednictvím ikon a tabulek (resp. menu virtuálního handheldu PSP). Světem, který je tak díky tomu synonymem slůvka "možnosti" a který díky 3D propojení virtuálního světa s tím skutečným má obrovský potenciál změnit způsob, jakým hráči budou přistupovat k online hraní, online komunitě a komunikačnímu rozhraní. Spoustu otázek ještě zbývá nechat zodpovědět zkušeností, ale právě té se jednoduše už nemůžeme dočkat.

Foto: Hratelně.cz

4. Killzone 2
Výrobce: Guerilla Games
Vydavatel: SCEE
Datum vydání: TBA 2007
V pozitivním i negativním slova smyslu "kultovní" trailer z E3 2005 na Killzone 2 znají dnes skoro všichni. A přesto, že už to bude pomalu dva roky, co takhle rázně o sobě dala KZ2 vědět, je to taky prakticky to jediné, čím o sobě širší hráčské obci dala vědět. Z těch mála informací, které zatím pracně pronikly na svět (i prostřednictvím neveřejné prezentace technologií v KZ2 využívaných - na letošní GDC), se o KZ2 ví zhruba následující. Hra bude disponovat masivním multiplayerovým módem, na který je kladen nemalý důraz. Po jejím vydání bude časem k dispozici stahovatelný epizodický obsah. Prostředí KZ2 bude disponovat značnou mírou uvěřitelné interaktivity, kterou podle těch, co viděli technologickou ukázku v akci vystihuje charakteristika "next gen Black". V pokračujícím konfliktu lidstva s odpadlíky z Helghastu dojde tentokráte v rámci singlu & multiplayeru i na pojízdné prostředky. Na KZ2 v současné době dělá více jak sto lidí a hra samotná je nejdražším projektem v historii zábavního průmyslu v Nizozemí vůbec. A autoři slibují, že dokáží dostát trailerem vysoko nastavené laťce a až hra vyjde, bude vypadat lépe než jakákoliv konkurence. Velká slova stranou, postačí, když se Guerilla dokáže poučit z chyb jedničky, zachovat a případně umocnit její špičkovou atmosféru a feeling z přestřelek, vygraduje dobře rozjetý příběh, přidá pořádný online multiplayer a kooperativní mód á la Halo 2 či Gears of War a trailer netrailer, nejlepší FPS pro PS3 bude velmi pravděpodobně na světě.

Foto: Hratelně.cz

3. Gran Theft Auto IV
Výrobce: Rockstar North
Vydavatel: Take Two
Datum vydání: podzim 2007
K tomu, aby se GTAIV stalo jednou z nejočekávanějších her roku, stačí Rockstarům v podstatě jen jedno jediné, jeho ohlášení. Nota bene, je-li ohlášeno pro konzole nové generace. Ono totiž koneckonců samotné ohlášen opravdu v podstatě je tím jediným důvodem přítomnosti GTAIV zde, protože všechno, co se o GTAIV momentálně ví, je jen to, že bude. letos na podzim. A přestože toho víc nikdo zatím neví, i jen tohle v případě GTA zkrátka stačí, protože zaslouží-li si někdo důvěru v to, že s novým HW naloží ve prospěch herních možností a nárůstu interaktivity a posune tím žánr městských akcí skutečně o kus dál, jsou to právě autoři GTAčka, kteří jej svými předchozími třemi tituly definovali a jako jediní i posouvali vpřed. O kolik jej zvládnou posunout díky novému HW tentokrát se dá zatím jen hádat, ale zkušenosti se sérií hlasitě napovídají, že doba přešlapování žánru na místě s nesmělými pokusy typu Crackdown či Saint's Row má opravdu pomalu na kahánku a San Andreas konečně přestane být měřítek žánru. Doufejme. 29.března, kdy se objeví první trailer, budeme chytřejší.

Foto: Hratelně.cz

2. Uncharted: Drake's Fortune
Výrobce: Naughty Dog
Vydavatel: SCEE
Datum vydání: zima 2007
Pro mnohé možná poněkud překvapivě neznámé a zatím ne příliš profláknuté jméno mezi řadou ostřílených velikánů, nicméně ostřílenějším hráčům napoví stran jeho přítomnosti zde mnohé jméno jeho autorů. Naughty Dog. Autorství jednoho z nejelitnějších first party vývojářů Sony a potažmo jednoho z nejelitnějších vývojářských studií na světě už jen samo o sobě zaručuje audiovizuálně jednu z nejpůsobivějších her roku, která naplno ukáže potenciál PS3. Když si k tomu ovšem přidáte skutečnost, že autoři Crashe a Jaka se rozhodli zúročit neoddiskutovatelný talent a zkušenosti z nenásilného mixování žánrů a rozšiřování jejich hranic v akční adventuře konečně prosté lehké infatility a pestrobarevné stylovosti, mající přitom něco z Tomb Raidera (explorace herního prostředí), něco z Indiana Jonese (postavy, atmosféra), něco z Jaka (boření hranic žánrových mantinelů), něco z MGS (stealth složka, důraz na příběh a postavy) a něco z Gears of War (přestřelky), máte před sebou nejen "tour de force" schopnostmi PS3, ale také jednoho z kandidátů na hru roku a pořádný "killer app". Ano, až takhle nadějně tenhle dobrodružný hon za bájným pokladem slavného piráta Francise Drakea, k němuž jsou vodítka ukrytá někde v tropickém pekle/ráji amazonského pralesa a zapomenutém ostrově v Pacifiku, opravdu vypadá.

Foto: Aktuálně.cz

1. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Výrobce: Kojima Productions
Vydavatel: Konami
Datum vydání: Q4 2007
A "překvapení" na konec. Jestli opravdu potřebujete vědět, proč údajně poslední Kojimův metal gearovský opus, završující celou sérii a přinášející odpovědi na všechny nezodpovězené otázky, řadu podstatných změn i nových nápadů, mající se odehrávat na pozadí začínající bezmála třetí světové války hned v několika částech světa, je na prvním místě nejočekávanějších her roku 2007, pak jste za posledních pár let prošvihli takové množství podstatných informací, že vám těchto pár řádek nemůže pomoci. Zkuste aspoň preview tady nebo tady. Ostatní mají bezpochyby při vzpomínce na šedivého "Snejka" s pistolí v ústech dávno jasno a dalšího komentáře k nejočekávanější PS3 hře roku 2007 jim netřeba.

První pětici her hledejte ZDE

Článek je připraven ve spoluprácí s webem GamePro.cz a obchodem PlayCentrum, kterým tímto děkujeme!

 

Právě se děje

Další zprávy