Alanu Wake je zase lépe vidět do tváře

Radek Pergl
16. 6. 2007 19:32
Nové informace, které nám o hře řekly zase o něco víc.
Foto: Hratelně.cz

O hře Alan Wake od Remedy, tvůrců Max Payne, jsme již hodně dlouho nepsali, což se dnes pokusíme napravit. Server YouGamers.com totiž přinesl rozsáhlé interview s vývojáři, které ačkoliv bylo zaměřené spíše na technickou stránku věci, přineslo něco zajímavých informací.

Alan Wake je spisovatel, kolem kterého se začnou dít divné věci zmizí mu manželka a vypadá to, že se jeho literární nápady stávají realitou. Důležitou roli však v příběhu hraje jeho spánek. Alan totiž trpí poruchou spánku a právě ta ho dovede do městečka Bright Falls, kde je spánková klinika a právě tam se jeho noční můry začnou stávat skutečností což nám tak trochu připomíná Insomnii nebo Osvícení.

Předchozí titul autorů, Max Payne, byl přelomovou akcí, která do akčních her přinesla Bullet-Time, tedy filmové zpomalování času jako třeba v Matrixu. Proto se nabízela otázka, zda Remedy přijdou s něčím stejně přelomovým, ostatně Bullet-Timem dnes disponuje nespočet stříleček, což autorům velmi lichotí a rychle dodávají, že podobných vychytávek bude v Alan Wake několik.

Foto: Aktuálně.cz

Také hráče uklidňují, že ačkoliv to z ukázek nemusí tolik vypadat, Alan Wake bude opět akcí se spoustou zbraní a nepřátel, byť se k tomu chtějí postavit trochu jinak. V Max Payne jste všechny oponenty vystříleli během několika vteřin, Alan Wake má však být mnohem více o napětí a nejistotě, co se stane.

Grafický engine si museli vývojáři udělat sami a má s tím z Max Payne společné jen naprosté minimum věcí. Důvodem, proč si nelicencovali nějaký jiný, například hodně populární Unreal 3 egine, byl, že ani ten nesplňoval jejich náročné požadavky na tvorbu prostředí a simulaci života v něm. Jsou samozřejmě velmi pyšní na to, jak se jim věci nakonec povedly, hlavně pokud se mluví o práci se světlem a lokacemi, které dohromady tvoří neuvěřitelnou atmosféru.

Svět samotný má být obrovský a naprosto přístupný, takže by měl mít hráč možnost jít naprosto kamkoliv. V Remedy proto vytvořili speciální editační nástroje, které jim velmi zjednodušili manipulaci s tak rozsáhlými lokacemi zatím však nejsou rozhodnuti, jestli je pak poskytnou volně ke stažení, aby podpořili moderskou scénu, díky které vznikl například velmi populární Kung Fu mod pro Max Payne.

Foto: Aktuálně.cz

Ve hře také bude fungovat den/noc cyklus, ale nebude probíhat real-time, autoři by tak prý přišli o jeden velmi důležitý stavební kámen atmosféry, takže jednotlivé části dne budou spjaty s různými událostmi. Počasí se však měnit bude, takže můžete klidně jen tak postávat a počkat třeba, až přestane pršet.

Další otázky se týkaly požadavků na hardware, co budou muset mít hráči za železo (kromě Xbox 360), aby Alan Wake rozchodili. Právě zde přijde první rána, protože i přes to, že požadavky nesdělili, bude nutností dvoujádrový procesor každý, kdo ho prý ještě nemá, by měl uvažovat o upgradu, což ostatně očekávali všichni, co viděli některý z vydaných trailerů. Vývojáři taktéž potvrdili, že Alan Wake vyjde jako Windows Vista exkluzivní titul. Tím se tak potvrdily informace, které jsme vám přinesli již v preview.

Jedna z otázek byla také mířena na délku hry. Ostatně Max Payne 2 drží se svojí krátkostí nepěknou medaili a spousta lidí to Remedy vyčítá. Vývojáři se však brání tím, že bylo nutné udělat radikální řezy, aby hra měla spád, takže před vydáním ještě nějaký obsah vyházeli. Nicméně Alan Wake je proto postavený jinak, hráč v něm bude muset plnit různé mise a právě od toho se bude odvíjet mnohem delší hrací doba.

 

Právě se děje

Další zprávy