Mladá Boleslav - Další zemí, kde by se mohly začít prodávat automobily s logem Škoda, je Jižní Korea. Informaci přinesl deník The Korea Herald, podle něhož již dokonce česká automobilka začala v zemi nabírat zaměstnance.
Tiskové oddělení mladoboleslavské firmy sice připouští, že určité aktivity se v této zemi vyvíjejí, ale podle mluvčího Tomáše Kubíka zatím o ničem nebylo rozhodnuto. "Pokud tam vstoupíme, tak to určitě nebude v letošním roce," dodal.
Jihokorejskému trhu s automobily dominuje Hyundai. V České republice obě značky usilovně soupeří o zákazníky a vzájemní konfrontace se v minulosti projevila i na různých předváděcích akcích či reklamách na billboardech a v televizi.
Hyundai navíc právě do České republiky umístil svůj výrobní závod, kde vyrábí modely pro evropský trh. V domovské zemi ovládá Hyundai a další koncernová značka Kia většinu zdejšího trhu.
"Doufáme, že zaujmeme zákazníky cenovou konkurenceschopností. Důvodem pro vstup Škody na trh je i to, že se zvýší zájem zdejších lidí o Volkswagen. Škoda bude dobrým startem pro tamější zákazníky, aby zkusili techniku Volkswagenu s cenovkou odpovídající domácím značkám," sdělil deníku zdroj z vedení německého koncernu.
Škoda v současné době hledá nové trhy, neboť si do roku 2018 klade ambiciozní cíl prodávat ročně 1,5 milionu kusů vozů. Dosud se v tomto směru hodně spoléhalo na Čínu, tam však již trh neroste takovým tempem jako dříve.