Energetický úřad loni dostal od lidí dvakrát více podnětů než před krizí

ČTK ČTK
19. 1. 2023 10:14
Energetický úřad loni dostal od lidí dvakrát více podnětů než před krizí

Energetický regulační úřad (ERÚ) v loňském roce obdržel 22 198 podnětů od spotřebitelů. Meziročně počet stagnoval, v porovnání s předkrizovými léty však jde o takřka dvojnásobný nárůst. Tématem podání byly nejčastěji zálohy a vyúčtování, ubylo naopak problémů se zprostředkovateli. Zvýšil se i počet kontrol a sporů mezi spotřebiteli a dodavateli. 

Loňských 12 měsíců podle úřadu dorovnalo počtem podání rekordní čísla z roku 2021. Změnila se ovšem jejich struktura. Zatímco v závěru roku 2021 přicházely kvůli pádu některých dodavatelů v čele s Bohemia Energy především dotazy na výběr nového dodavatele nebo specifika režimu dodavatele poslední instance, loni byly příčinou podnětů hlavně důsledky energetické krize. 

"V celé třetině případů nás lidé loni oslovili kvůli zálohám či vyúčtování, respektive kvůli rostoucím cenám energií, které se do plateb promítají. Těchto podání přibylo zejména ve druhém pololetí roku, kdy už se jednalo takřka o polovinu z celkového počtu dotazů," uvedl předseda rady ERÚ Stanislav Trávníček. Podle něj navíc spotřebitelé poslali úřadu i další tisíce neoficiálních dotazů a podnětů.

 

Právě se děje

Další zprávy